Lovely dress!

Helt seriöst, jag är inget Paris Hilton fan. Men she is looking good these days (bild 2) ! Benji kanske har förändrat henne! 
Och jag älskar hennes sommriga blommiga klänningar och hennes nya hår !!! (bild nr 2 )

image182innan benji<efter benji
wow visst? :)
så, nu ska jag definitivt sluta lägga upp bilder på PH !

godnatt <3

Ladies Night!

Jag älskar helg !! Verkligen! Speciellt när det är så fint väder.. Här kommer en sammanfattning av min helg:

Fredag: Girlsnight hos Madde i björklinge!
Efter skolan så gick jag, Johanna och Madde in till stan för att köpa lite saker och fixa lite grejer. Vi skulle vänta på Camille och ge henne ett busskort så att hon kunde komma till björklinge efter hennes dans. Medan vi väntade så satt vi vid ån och åt glass i det vackra vädret!! Efter vi hade träffat Camille och gett henne busskortet så gick vi till stationen och träffade Sasha och Julia. Så tog vi alla (förutom camille och johanna som kom senare) bussen till björklinge. Sasha och Julia gick hem till Julia och jag och Madde hem till Madde. Sen kom johanna också så började vi göra maten. Vid sjutiden så kom Sasha och Julia och så åt vi oss väldigt mätta! Efter ett tag kom Camille också.. Sen så satt vi och åt massa godis och chips och dansade och gjorde allt möjligt. Typical girls night helt enkelt!


Från vänster: 1. Madde och Johanna vid ån! 2. Fina johanna fixad och klar ;D 3. Rosahelikopter-dans xD 4. Söta FixarMadde :) 5. Fr. vänster: Madde, Johanna, Sasha & Julia. Shake it girls! 6. Vi kollade på youtube filmer och dansade! 7. Söta Madde och Julia 8. Hound Dog dansen xD HAHAH 9. Mer dansande! 10. Sen kom snygga Camille också! 11. Johanna Camille och Julia. 12. Morrande Morris får avsluta det hela ! Och tro mig, Morris är ett bra namn för den där katten ! :P

Lördag: Björklinge, Sunnersta, Valsätra
Alla tjejer sov över hos Madde, så jag vaknade i björklinge nästa dag. Vi åt en massa frukost m.m och satt och pratade i hundra år. Jag, Camille och Sasha tog bussen in till Uppsala kl. 16 eller nått och när vi kom till stan så tog jag bussen hem. Efter en lyckad kväll i björklinge så var jag väldigt trött. Så jag kom hem och typ däckade i min säng ett litet tag :P Men sen gick jag och gjorde mig iordning för grillning hos Emil. Runt kl. 21.00 så cyklade jag till emil , fast det var ändrade planer = ingen grillning. :( :( Men men .. Hos emil var jag, jennyfer, nishat, markus, axel, rickard, joel och emil såklart...Det var ganska chill där.. Vi satt och rökte vattenpipa och lyssnade på musik m.m. Sen cyklade jag, joel, nishat och markus hem runt halv 1.. Jag somnade direkt när jag kom hem !

 Hej hej hej jag är bara fjorton år kom och se på mig lalalallalaa :P HAHAH xD (Jag och Jennyfer försökte som vanligt liva upp stämmningen lite)

Och Idag har jag gjort absolut ingenting! = Latat mig helt enkelt. Jag borde verkligen ha pluggat men det har jag inte gjort. För jag är Lat och dålig på att plugga... Men men .. Jag har planerat Valborg lite med Michelle idag. :)

Det var min helg det :)..
Nu längtar jag till onsdag (valborg) som fan. Jag orkar inte med skolan. Även fast det bara är två dagar...
Aja, life goes on :P

Imorgon har jag dans ! Yaaay ! :D Känns som att jag inte har dansat på länge (Haha sen i torsdags då :P) Men jag älskar det ! <3<3<3<3<3<3

Glöm inte att komma på min dansuppvisning!!
Boka på ticnet!
(Sök på Dans Uppsala eller DC the Movie)

Puss!!


Hemma idag... Sommriga outfits ! <3

Hej hej !
Idag är jag hemma från skolan , för att jag hade så himla ont i halsen imorse, och det känns som att jag håller på at bli förkyld. Så då tänkte jag att jag kunde lika gärna vara hemma och ta det lungt idag så jag inte blir förkyld & sjuk tills imorn!  För då är det fredag.. och då vill man ju inte vara sjuk!!

Så jag har helt enkelt vart hemma och tagit det lungt.. Jag har även vart ute och fotat lite i det fina vädret.. Får se om det blev några bra.. Isf lägger jag upp dom senare ! :)

Jag sitter och funderar på om jag ska köpa något av de grejerna jag ville ha på nelly.se... alla var ganska dyra (om man tänker på min ekonomi..) Men jag vill ju ha somriga kläder !!

Någon som har asfin somrig outfit är Paris. (Hahah vad mkt paris det blev. (förra inlägget) . Men strunt i det. fokusera på hur sommarfräsh hon ser ut)
Paris Hilton, Visst var Paris snygg i sin långa klänning?!

Jag vill också ha en massa fina sommarklänningar!!

Jag kan visa sen vilka jag funderar på.

Puss !

Life as a star.

Hundratals människor drömmer,önskar och vill mest av allt i världen bli kändisar.. Men frågan är, is it really all that great?



Kolla lixom: En helt vanlig dag.. du har precis vart och solat och är påväg hem.. pratar med en kompis i telefon. Men frångan är, skulle du då (som paris hilton tex) vilja ha 100-tals paparazzifotografer efter dig som tar kort på varje steg du tar och lyssnar på och överanalyserar varje ord du säger till din kompis? Och massa främlingar (fans) som springer efter dig och skriker "i love you! i love you!" utan att de ens känner dig?? Plus att från varje ord du säger kan misstolkas och så hittar de på ett rykte om dig som sprids över hela världen. Jag tror inte att människan är byggd för den slags uppmärksamhet. Jag tror bara att sooner och later så blir man såhär :
psycho !



Britney är ett lysande exempel!

klicka för en till skabb bild på britney

Ett till bra exempel: Lindsay Lohan





Och nicole=
image166
för mycket uppmärksamhet! Man spårar ur helt enkelt.

Så think twice nästa gång !
Det är en sak att vara rik, en annan att vara världskändis.

Haha men jag erkänner att jag själv har drömt om det flera ggr. I'm a looser jag vet...

Nu ska jag lägga min lillebror och sen blir det top model ! :D

Puss


I'm walking on Sunshine oooooh! :D

Hej! :D Jag är på bra humör idag. För det är jätte varmt ute och strååålande sol. Jag har till och med bränt mig lite.:( Men det göööör inget. Jag skulle vara skit arg om jag inte hade fått någon färg alls så i guess it's for the best.
 Jag har gått och sjungit på den där reklamlåten hela dagen "I'm walkin' on sunshiiine woooaaah , i'm walkin' on sunshiine ..." Ring a bell? Från någon charter reklam tror jag iaf att den är.

 
image165
(Bilden är faktiskt inte från idag,den är från dubai. Men den skulle kunna ha varit från idag , för så soligt var det ! :D)


Idag har jag varit i skolan.. En helt vanlig tråkig dag. Förutom på Naturkunskapen när Madde "svimmade" HAHAH !!
Så här var det. Jag ,Johanna och Madde (madeleine hallberg altså, inte min andra madde ;P) var ganska trötta och ville inte gå på Naturkunskapen. Men vi ville inte ha ogiltig frånvaro heller. Så vi kom på en genialisk plan: Madde ska bli yr och "svimma" och jag och johanna ska bära ut henne från klassrummet!! :P Lite flummig plan jag vet . Men det var iaf så det var planerat. Så när vi väl kom till klassrummet så satte vi oss. Men lite oplanerat så satt vi alla och fnittrade och skrattade jätte mycket. Efter vi lugnade ner oss lite så började Madde med sitt lilla skådespel. "Jag är yr".. osv. Haha så Johanna ställde sig upp och skulle hjälpa henne ut från klassrummet och jag (som att en bit bort) flög upp från stolen och låtsades som de behövde min hjälp också. När vi kom ut så gaaapskrattade vi och madde lade sig på en bänk så att hon skulle se lite sjuk ut. HAHAHAH . Vi slapp iaf Naturkunskapen. :D

Sen hade jag hälsosamtal med skolsköterskan (alla i våran klass har de här veckorna). Det gick bra! Skolsköterskan tyckte att jag verkade må Bra och jag kan inte göra annat än att hålla med henne  ! :D

Sen så cyklade jag hem och när jag kom hem så "råkade" jag lägga mig i soffan och såklart så somnade jag en stund. Haha det känns som att jag alltid gör det om jag lägger mig ner någonstans efter en lång dag i skolan. Men nu är jag pigg igen så det var bara skönt!

På fredag ska jag och några andra i klassen hem till Madeleine i björklinge! Det ska bli kul kul kuul :P ! :) Annat än det så har jag inte så mycket planer inför helgen...

Och nästa vecka är det Valborg. Och för er som inte bor i uppsala kanske det inte är en sån stor grej men i Uppsala är Valborg bäst ! Vi får till och med ledigt på Valborg och det får inte resten av sverige lärde jag mig idag! Så nu alla stockholmare som tror att ni är så coola för att ni bor i huvudstaden önskar ni allt att ni bodde i Uppsala va ? Hahah. Mina planer för valborg är picknick i stadsparken på dagen och sen blir det vell någon form av fest på kvällen!! Jag och michelle ska baka massa goda muffins dagen innan som vi kan picknicka med :D . Hahah jag har fastnat på det där med muffins just nu! :P

Nu ska jag gå och äta supergod mat som min mamma har lagat. (För de ska ha några gäster idag, så då gjorde hon extra god mat! :D Works out for me ! ) Kyckling och jordnötsås. Kanske inte låter så gott, men TRO mig det är det !!

See yaa!!
/Tjockisen xD

Mina påhittade American-Chocolate-Smarties-frosting Muffins!!

(Som lovat , så ska jag blogga om igår!)
Gårdagen började med att jag cyklade till skolan i strålande sol! = Min nya morgonrutin ;)
Jag hade bara 3 lektioner. Fast bara 1 som kan räknas som en lektion. Vi hade engelska på morgonen. Sen hade vi idrott, och efter teorin så gick jag, johanna och atti ut på en "promenad" = vi gick alltså och köpte glass och satt i solen och njöt!!

Efter det så hade vi historia, som man själv fick välja om man ville vara med på (Man fick göra sitt arbete hemma om man ville). Så jag cyklade hem i ännu mer strålande sol. Det var varmt som sommar ! :D
                           
När jag kom hem så skulle  = Malin baka muffins. Hon tänkte göra vanliga, tråkiga så jag tänkte att jag skulle "pimpa" dom lite :D. Så vi åkte till konsum och köpte non-stop och sen så åkte vi hem och började baka våra American-smarties-frosting muffins !! Och bara för skojs skull så gjorde vi två med jordnötssmör i också! Fast dom var faktiskt inte lika goda...


Först var det smetblandning och såklart ploppa ner en massa smarties i muffinsformarna.

image161
Och medans muffinsarna växte....

..så satt jag och Malin och proppade i oss sånnahär:
image162
För vi "råkade" köpa en påse för mycket. :D (Hahah vilken tjockisdag)

Och när dom var klara så såg dom ut såhär:

(Jag glömde ta ett fint kort på resultatet så jag tog bara ett kort snabbt medans de stog i kylen)

Jag tänkte att jag kunde ge er receptet. Eftersom dom var hur goda som helst!!

PAULAS AMERICAN-CHOCOLATE-SMARTIES MUFFINS MED VIT FROSTING

Ca 10-20 st muffins (beroende på storleken på formarna)

Du behöver: smarties/non-stop/m&ms och "amerikanska" muffinsformar (eller vanliga, fast ta typ 3st formar till varje muffin då, annars kan smeten lätt "välla över" kanten) . Plus nedanstående ingredienser :

4 dl vetemjöl
1 3/4 dl socker
4 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 krm salt
1 dl kakao
1 ägg
3 dl mjölk
1 dl olja 

Frosting/Glacyr:
ca 100 g philadephia ost
3-5 dl florsocker (beror på hur tjock du vill ha den)
1msk vatten eller kaffe.

Sätt ungnen på 175°. Blanda de torra ingredienserna i en skål. Vispa mjölken ägget och oljan i en annan skål i ca 1 min. Häll ner de flytande ingredienserna i de torra och blanda tills det blir en jämn smet (Inte för länge)
Fördela smeten i muffinsformarna (inte för fullt eftersom dom blir ganska mycket större.. ni kan kolla på mina bilder ;) ) Ploppa i smartisarna/non-stop (eller vad ni nu väljer att ha i) i formarna .. ganska många i varje för då blir det godast! :D Ungefär 5-6 st i varje. Några kan ni trycka ned i muffinsarna och några kan ligga på ytan. Sen är det bara stoppa in dom i ungnen och låta dom vara där i 15-20 min. (20-25 min med större formar) Jag rekomenderar 15 om ni har lika små muffinsformar som jag! Då blir dom godast och inte för torra.
Ta ut dom. Låt dom stå i kylen tills dom svalnar lite. Blanda glacyren, smeta på den och ställ in i kylen tills den stelnar eller tills ni ska servera muffinsarna.

Sen är det bara och bjuda familjen och njuta! :D

Hahah. Jag är en riktig liten tjockis! Men tro mig: IT'S WORTH IT !

Nu ska jag skriva min english book review och sen blir det desperate housewives om en halvtimme! :D
Skriver nog lite mer sen.

Pusshej!<3

I'll be back (tomorrow)

Hej hej ! Har egentligen inte tid att skriva nu, så jag skriver om min måndag imorgon istället, jag lovar. Jag har bilder också!! ;D Hahah.

Nu måste jag läsa min engelska bok som ska vara klar imorgon och jag har halva boken kvar!

Tänkte bara let you know att jag nte har glömt er! I'll be back ;D haha

Pusspuss

Sushi bilder och "nyttiga jag"

Hej hej!
Tänkte att jag skulle ladda upp lite bilder från i fredags!

tripple yumm!! <3

Sen tänkte jag stolt berätta att jag cyklade 2 mil idag!! 2 MIL ! :) Jag cyklade i ca 1 timme. Jag och Stefan (Min mammas sambo..)  skulle nämligen ta reda på hur lång tid det tog för oss att cykla till jobbet/skolan. Det tog ungefär 30 min (lite mindre) till Fyrisskolan. =D LÄTT att jag ska börja cykla till skolan!! :D Jag är så duktig. NOT . haha ni ska bara veta hur mycket jag har ätit den här helgen. Herregud vad jag har tjockat mig. Men men , man måste ju få leva också!

Sen har jag solat idag också. Både utomhus och i solarium. Jag är lite lobster i ansiktet. Haha , danska generna lixom.. Vad ska man göra. Vara röd och glad helt enkelt!

Mitt internet har fuckat sig hela kvällen,.. jag undrar om jag ens kan publicera det här inlägget ... vi får se.

Kolla inlägget under också. Om min dansuppvisning!!
I'm so exited! :D

Pusshej!

DC the Movie

Nu är det dags! Dansuppvisning!  Lyssna noga : Om ni vill gå på dansföreställningen den 17 maj i Uppsala Konsert & Kongress (Musikens Hus) så gå in på ticnet och beställ biljetter nu!!  Dom kostar ungefär 100 kr tror jag.
Beställ här.

http://www.ticnet.se/html/browse.htmI?cat=4&FROMTO=&VCITY=7521166

Om länken inte funkar så gå in på ticnet.se och sök på dans , uppsala.
Föreställningen heter DC the Movie (det går säkert också att söka på). :) Det finns 3 föreställningar, jag tror jag är med på alla, men jag är helt säker på att jag är med på den som är kl 15.00 och den som är 19.00.

:D
Puss på er!

JAG VILL HA SOMMARKLÄDER!!

Jag vill ha sommar och mönstrat och blommigt och lätta kläder nuuuu !!!!!!! Och så vill jag ha pengar då :P . Så om någon är sugen på att fixa sommarjobb till mig så skulle jag bli väldigt glad ! :)

Somrigt ! <3 I want! 


 

image153

Nu ska jag kolla på OTH! :D
Sen ska jag sova. Det blev hemmakväll idag. Och Andrea var här en stund också! :) <3
Pusshej!

Fredagkväll & Lördag

Igår så var jag och michelle här hemma hos mig och åt sushi och ben & jerry's. Det var jättemysigt!! Och vi blev hur mätta som helst !! (Bilder kmr senare)
Kvällen började med att jag och michelle åkte hem till mig. Vi bytte om till mjukiskläder och sen cyklade vi från mig (i sunnersta) ända till sommarro!!! Det tog typ en timme sammanlagt. Minst. Vi kände oss asduktiga efter! Iaf.. i sommarro köpte vi sushi och hälsade på min syster lite (som bor där) och sen åkte vi och lämnade emils cykel hemma hos honom i valsätra och sen så skjutsade jag michelle resten av vägen! När vi kom hem så åt vi sushi och kollade på talang 2008. Efter det blev det ben & jerry's cookie dough och sen så somnade vi hyfsat tidigt!! Som sagt, det kommer lite bilder sen från i fredags. Så fort michelle har skickat dom!

Idag vaknade jag och michelle kl halv 11. Vi åt frukost och sen åkte hon hem. När michelle hade åkt så gick jag och mamma på en 1-timmes promenad! Vi tänkte sola solarium vid mammas salong också, fast det var fullt där .. som vanligt.. Så jag kommer nog att sola imorgon istället..
Ikväll vet jag inte riktigt hur det blir. Jag är så sjukt irreterad på en av mina såkallade kompisar så jag vet inte vad jag ska ta mig till! Hon förstör alltid ALLT! Om du läser det här, så kanske du borde tänka på att ändra dig. För vi alla tycker att du är SKITJOBBIG just nu!!
Förlåt, men jag var tvungen att få ut lite aggressioner!!!! Men som sagt, vi får se hur det blir ikväll.. Jag är jättesugen på att grilla eftersom det är så härligt väder !! :D Men vi får se ... Det kan bli hemmakväll idag också.. who knows.

Nu ska jag nog gå ut och njuta lite av solen!!!
Ha en bra lördagskväll!! :D <3

<3

Powerwalking Paula

Hej !
Jag kom nyss hem från att ha vart ute och gått med min mamma i en timme. :) Det gjorde jag btw igår med. As bra! ;) Mamma är lite halv-sjuk så hon kan inte springa med mig än , så då går vi istället. Fast snabbt går det! Riktig powerwalk! :D
Asbra att jag har motionerat så "mycket" idag och igår för imorgon ska jag och michelle äta ben & jerry's. Haha tjocka vi är! Vi ska nämligen ha Paula-Michelle kväll imorgon, och vi ska äta sushi också!! :D:D  Yaay!!

Nationella idag gick sådär... själva engelskan gick vell bra men jag skrev inte om något bra.. Spanska läxförhöret gick däremot jättebra!!

Efter skolan gick jag och michelle ner på stan och delade på en sallad på Cupido! Det var skit gott som vanligt!! Och nu har jag världens härligaste vitlöksandedräkt. Haha deras vitlöksdressing är jätte stark. Men gooood !!

Jag funderar på att börja cykla till skolan. Det skulle nog ta mig 30 - 40 minuter att cykla till fyrisskolan hemifrån mig. Perfekt! Så om det är bra väder nästa vecka så bangar jag inte!! Fatta vilken kondition jag kommer få!! (Om jag cyklar snabbt :P ) 30-40 min på morgonen och 30-40 min på eftermiddagen. Damn i'm going places. Hahah , beach noll-åtta here i come. HAHAHAHAH det där är typ det roligaste som finns att säga ! xD Man låter som en riktig medelålders tant!! Nej men seriöst, fett bra vardagsträning ju! Plus att det är mysigt att cykla! Skönt lixom på nått sätt !! Speciellt om solen skiner!!




Jag planerar på att lägga mig i tid idag så jag får en god natts sömn, för jag blir så mycket gladare dagen efter då! Om jag somnar kl 23.00 så får jag 8 timmars sömn! Perfekt! För jag har sovmorgon imorgon så då kan jag sova till kl 07.00 eller möjligtvis 07.30. I like sleeping. Så nu måste jag hoppa in i duschen, läsa lite i min engelska bok och sen somna kl 23 som planerat !!

Godnatt !♥
xoxo

Nationella

Hej hej! Nu sitter jag i skolan och har svenska. Tråkigt som fan, vi läser världens tråkigaste bok !! Aja..
Det är fint väder idag :D Which makes me happy. Och vi har en jätte lång rast idag också. Den ska spenderas ute i solen kan jag lova !!! :D

Vi har nationella i engelska idag. Skriftliga delen... I'm not too worried, bara jag kmr på vad jag ska skriva om så kmr det gå bra!! Sen har jag spanska läxförhör idag.. som jag inte har pluggat så mkt till.. vi får se hur det går...

gotta go..
see ya.

Slarviga Paula!

Hej hej !

Jag är så jävla slarvig, seriously . Jag förstår inte hur jag lyckas. Just nu har min klass mattelektion. Innan vi hade prov så glömde jag matteböckerna hemma hela tiden (för att jag hade pluggat och så) så jag var inte med på så många lektioner, för han vill att man ska gå därifrån om man inte har matteböcker. Och nu har vi haft provet, men idag när jag skulle till mattelektionen så börjar jag leta efter mina böcker. Och såklart så är dom hemma , IGEN !! Asså jag  blir så irreterad på mig själv!! Jag glömmer alltid allt och klantar till allting... Aja .. Jag får helt enkelt skärpa mig!!



Igår var det säsongspremiär för Desperate Housewives ! :D Det firade jag och michelle med kitkat chunky och matrabou hemma hos mig. Hahah. Jag vet att jag säger att jag ska vara nyttig hela tiden , men trust me, när jag är med michelle så GÅR det inte!! HAHA. Det började med att vi åt middag och pluggade. Sen när det var 10 minuter kvar till Desperate Housewives så kom vi på att "Vi måste ju ha tilltugg till DH" Alltså = GODIS! Haha . Så vi skyndar oss allt vad vi har och cyklar till konsum i racer fart och springer in. Sen så har vi så svårt att enas också.. Så vi står där och babblar i några minuter om vad vi ska köpa. Sen blev det riktigt bråttom. Vi cyklar om möjligt ännu snabbare hem (eller rättare sagt Jag cyklar och skjutsar michelle) Så när vi kommer fram så kutar michelle in genom dörren, jag låser cykeln och kutar efter och så hann vi precis till "Previously on Desperate Housevives"
Haha vilket äventyr ;)  Dom visade det avsnittet som var innan vilket jag blev glad över för att det hade jag tydligen missat !! :)



Kul kul! Nu ska jag gå och äta lunch.. för matten slutar om några minuter. Efter det har jag två lektioner kvar.. slutar 3... Sen ska jag nog ut och springa idag. Om vädret inte växlar, som vanligt, och det börjar regna eller nått... :)

Pusshej! Have a nice day ! =D

Awesome

Wow! För er som har missat det så tycker jag om att sjunga. (mest för mig själv though) Och jag gillar Ännu mer att höra folk som verkligen kan sjunga!! Jag typ ryser i hela kroppen och sitter och gapar och ja, jag kan inte riktigt beskriva det. Som tex. när jag hör Christina Aguileras röst!
Så jag älskar att sitta och kolla runt på youtube på sånna som har laddat upp när dom sjunger. Vissa låter som crap, men vissa är så bra att man verkligen får förhoppningar om att dom nångång blir upptäckta så att de får ut sina vackra röster i världen.. Man hoppas att de blir kända alltså! För det finns så många grymma sångröster out there, som ingen ens har upptäckt än!

Madde visade mig det här klippet från Talang 2008 (Som går på fredagar på 4an). Som sagt , jag satt helt förstummad och ryste över hela kroppen! För en annan sak som jag tycker är så jävla häftigt är när så unga människor har så grymma röster. Tex. som Christina när hon var liten! Jag vet inte hur många gånger jag har suttit och kollat igenom klippen som finns på youtube från när hon var riktigt liten och sjöng typ lika bra som hon gör idag. Asså det är klart att hon har utvecklats men ni förstår vad jag menar ! ;)

Lyssna och Enjoy!!


Zara Larsson - 10 år !!!

Om ni inte blev ett dugg berörda av det där så är ni fan omänskliga! Nerå men jag säger bara en sak ! WOW!

Nu ska michelle komma hit och vi ska umgås/plugga lite! :) Mysigt!!!

Btw så blev jag på lika bra humör idag när jag vaknade, för once again så vaknade jag med strålande sol utanför mitt fönster. Men det bra-iga humöret förstördes lite pga. att vi hade så lång skoldag idag, så nu är jag lite trött. Men jag är ganska glad ändå :D Hoppas ni också är det!

Pusshej!

Bloggplattformsbyte...

Hej ! :D

Jag kom precis hem från dansen. ÅÅH vad jag älskar att dansa! Jag är fan på läskigt bra humör idag xD !!!
Im lovin it !!!!!

Tänkte bara säga att blogg.se/webblogg.se håller ju på att byta bloggplattform, och sist dom försökte så kunde jag inte logga in/skriva på några dagar. Så om jag inte updaterar på en dag eller två så är det därför! Tro inte att jag glömmer bort er ;)

Nu ska jag gå och lägga mig !!
Sov Gott ! ( Hoppas jag vaknar på samma positiva sida imorgon, som jag gjorde idag! :D )
Puss !

I'm singing in the rain :D

Hej!! :D
Jag är på jättebra humör idag !! Kanske för att jag vaknade upp med skinande sol i ansiktet. (Inte för att det höll i sig , men ändå.. trevligt sätt att vakna på!!)
 Så ser samma plats (utanför mitt fönster) ut nu. Mindre kul...
Sunshine! Så såg
det ut imorse när jag
vaknade !! :)

När jag sa att jag skulle ut och springa varje dag nu i veckan bara det inte regnade/snöade, så menade jag såklart all annan form av nederbörd också. Tex. om det haglar. För det är precis vad det gör nu. Det började när jag gick från bussen. Haha! Men jag är glad ändå. I'm singing in the rain ;) Den låten ska btw vara intro till våran dans på dansuppvisningen! Lite kul! Och dansen till den är faktiskt bättre än vad man tror !!

En annan anledning till att jag är så glad idag är att jag bara har fått en massa komplimanger för mitt nyklippta/nyslingade hår! :D Det har typ redan hitills stärkt mitt självförtroende lite. Och tro mig, sånt behöver man verkligen  ibland!!!!

Just nu är Madde påväg hit och vi ska vara här hemma ända tills vi båda ska och dansa. Otto idag! :) Singing in the rain alltså ;) Hahah.
Jag träffade min snygga syrra idag efter skolan. Med hennes snygga nyklippta hår, och hennes snygga jacka (som hon fick i födelsedags present) Och hennes snygga stil... Hon är SNYGG helt enkelt !! ;D Jag borde ha tagit ett kort !! Men det hann jag inte för jag skulle hem, och hon skulle fika med sin kompis. Jag skulle bara ge henne en grej. :)

Föressten, (gud vad jag tjatar om det men..) singing in the rain är precis vad jag gjorde idag. Haha jag var påväg hem från busshållplatsen och så sjöng jag med lite till min musik. Vad? No one was around. Erkänn bara att ni också gör sånt ibland ;) Hahah. Det gör iaf jag... Men jag kan ju vara lite knäpp också :P
Men men ...



Smile like you mean it ;D
Njut av det skumma aprilvädret. Det är bättre än minusgrader iaf!!

Pusshej!! ♥

A trip back to the 90's :)

Lördagen spenderades hos Emil till slut. Eller rättare sagt lördag natt. Jag och Jennyfer kom dit kl. halv 12 kanske..? Vi gjorde inte så jättemycket, och det blev lite små-tråkigt. Så jag och jennyfer fick för oss att liva upp det lite. Så vi gick in i rummet där musiken kom ifrån=datorn, och så satte vi på en massa gamla låtar. Bl.a. 90-tals låtar m.m. och flummade runt och dansade. Skit kul! Macarena, tamaguchi, spice girls, günther, hej hej monica m.fl. Det var typ höjdpunkten av kvällen Haha.. det blev lite 90-tals stämmning också = småbarnsdisco! xD Haha , medans vi tjejer stog inne i ett rum och dansade loss så satt killarna i ett annat rum och "chillade". Hahah jag tror dom blev lite trötta på oss. Men det var kul iaf!

Idag har jag inte gjort något annat intressant än att klippa mig. Jag har btw hitills bara fått jätte positiva reaktioner till det. Då blir jag glad ! Som fan!! :)... Även läst i min engelska bok lite idag. Duktigt av mig!!
Nu är min fatso-helg över!!! Nu ska jag tillbaka till det nyttiga livet. No more exceptions!! Och bara det inte regnar/snöar så ska jag ut och springa varje dag! Jag kmr bli fett snygg ju. Hahaha i wish...


Måste bara lägga upp den här bilden. I love it! Den är så cool på nått sätt, med burkarna i håret och allt. Plus att hon är så vacker !! :)

image149

Nu ska jag gå och duscha sen sova :D
Och så ska jag träffa michelle imorrn på stan innan skolan! Yay :D (Vi båda börjar runt 09.30)

Puss ! ♥

Luggis!

Hej hej !! Nu har jag äntligen gjort det : Klippt Lugg!! :O Jag ser typ ut som en helt annan människa. Men jag blev ganska nöjd.. tror jag :)

Vad tycker ni ?
image146                       image147
(ursäkta den skumma minen, men det var typ
på den här bilden som man såg håret bäst.)

Läskigt! .. haha, en stor förändring! Men det var precis vad jag behövde !

Nu måste jag smälta det lite. Håret är btw blondare också. Och vi vet alla att blondes have more fun! ;D

See ya <3

Update

Shulululu :)

Nu sitter jag och väntar på att Jennyfer ska komma hit. Det kanske blir lite party ikväll, eller så blir det myskväll. Vi får se...

okej . Jag hade tydligen inget intressant att skriva . så why bother.

image145
Soo beautiful!!

Have a nice night !
<3

Happy Birthday sis !

Nu var det längesen jag skrev ! Jag vet .. men jag har haft fullt upp så jag har knappt hunnit sitta vid datorn alls (förutom i skolan, men då måste man ju faktiskt koncentrera sig så, det blir inte alltid så mkt bloggande på lektionerna) :) Men nu är min crazy-vecka över.. hopefully. Haha

Jag hade matteprov igår. (fredag) så jag ängnade ganska mkt tid i veckan till att plugga matte. Och plugga annat också. Ush det är mycket i skolan nu! Men det känns ändå bra eftersom det nästan är vår nu! Det är riktigt skönt på dagarna! Jag har hört att det ska bli 17 grader nästa vecka!! :O I LIKE!!

Igårkväll var jag med jennyfer. Först åkte vi till henne och åt massa choklad och sen åkte vi till mig och åt cheesecake m.m. Haha (jag har ett liten undantags-helg i mitt "vara nyttig och bli smal" schema eftersom min syster fyller år idag! :D) Grattis grattis! Sen så åkte vi och träffade några andra och så åkte jag hem och sov vid ungefär 3-tiden. :) Det var en rätt så chill kväll!
Jag och jennyfer på hemväg igår!

Fast jag har ändå vart nyttig hela veckan så det gör inget ! Jag var till och med ute och sprang i torsdags i skogen.. Vovven fick såklart följa med ! -> image141

Idag fyller ju syster min år! Så vi har firat henne och ätit massa god mat.image143
Vi åt ben & jerry's glass istället för tårta. Det var typ triljarder gånger godare än tårta också!! Cookie dough blev favoriten!!


Pröva den! Trust me!

Sen efter mat och allt så åkte vi och klippte till andreas hår lite på mammas salong. Hon har klippt sitt hår till axlarna (!) Det är hur snyggt som helst! Verkligen fräsht! Innan hade hon typ lika långt hår som jag! eller kanske lite kortare.. (Bild 2. Mitt hår har blivit skitlångt btw!!)

Skit snyggt! Och imorgon ska jag klippa lugg ! Jag säger bara en sak : VÅGA FÖRÄNDRING!
hihi :)


Jag hann med att shoppa lite igår också!
3 halsband, två från H&M och ett från indiska.
Och en Svart klänning som var assnygg! Som sagt "Den lilla svarta funkar alltid"

Planerna för ikväll är att träffa jennyfer, och kanske madde. Vi ska vell hitta på nått.. vi får se hur det blir. Jag och jennyfer är iaf fest sugna men det verkar inte vara något på gång :/ Så vi får som sagt se... Det löser sig!!

Nu ska jag lova att blogga lite oftare, så ni inte tröttnar helt på mig ;)

men Bye for now ;D
Pusshej <3

So you think you can dance

Skrev det här inlägget innan det under, glömde bara att publicera det....

Jag sitter och tittar på so you think you can dance just nu, men det är paus.
Jag är så Jävla arg! För det ligger fucking snö på marken! DET ÄR APRIL !! WAKIE WAKIE TILL JORDEN! Ush!

Jag sitter fortfarande och drömmer om massa Victorias Secret plagg som jag vill köpa , och jag laddar upp dom efter SYTYCD. Fan jag måste gå och köpa en trisslott eller nått så jag vinner lite pengar xD Hahah

Nu måste jag tillbaka till Tvn.

<3


Victorias Secret Swim 2008

Min sommarönskelista från VS!

Bikinis :


Både sexyness och sweetness! I love !

Tjejer : Sukta efter bikinisarna ♥
Killar : Sukta efter tjejerna
Hahah där satt den ;)

Godnatt !


Prettygorgeouslovelywonderful ... GIVE ME !

ÅÅÅH ! JAg är kär i en bikiniöverdel! xD!!
Jag sitter och kollar på bikinisar på www.victoriassecret.com (nu när jag ska bli smal och allt ;D)
och jag har hittat världens finaste, sötaste bikiniöverdel EVER!



Vad ska jag ta mig till !? Jag har inte pengar till den just nu och jag bara måste ha den!!
I need a job!!!

Okej vi gör såhär, alla skänker tio kronor, och sen betalar jag resten ;)
HAHA in my dreams ! :P
Den kostar 430 plus frakt. ajaj det blir dyrt det!!

Nej , i have to find a way. Jag måste ha den!


Skinnywinny :D

Historia. Blä .. Min historialärare slutar aldrig babbla !!..
Jag är också hur trött som helst för att jag sov typ 3 timmar inatt. :/ Men men
Det känns som den här skoldagen är oändligt lång! Jag har både Språk och Geografi efter det här.. Uuush jag vill hem!!

Sen när jag kommer hem så ska jag plugga matte förfullt. Och powerwalka lite med mamma tror jag ;) hahah .

Nu är det på gång! Jag ska bli smal!! Planen är att gå ner minst 6 kilo. Jag ska klara det !!
Döm mig hur mycket ni vill, it's my body, jag gör vad jag vill. And if it will make me feel better about myself , then why not ? :D


Jag förstår mig inte på er som säger att det är fult att vara smal, när man ser höftbenen och har smala lår m.m. Men men , smaken är som baken.. Men jag förstår verkligen inte! So pretty !

Nu måste jag tillbaka till att lyssna på min enormt tråkiga historia lärare. Om jag inte somnar...

Have a nice day!!

A taste of life as it should be

Hejhej! Jag vet att det har varit lite dåligt med bloggandet de senaste dagarna. Eller iallafall inte lika mycket som förut. Men don't worry .. jag har inte glömt er. I'm back!

Något som jag älskar är coca cola zero reklamerna! Dom så jävla sköna! Life as it should be. Jag tycker alltid att man börjar fundera vad man själv skulle vilja ha med i en sån reklam då, how do you want your life?
Jag skulle iaf vara as-smal och snygg och framgångsrik , och såklart dricka coke zero hela tiden. Som sagt :
Life as it should be.



Iaf. Helgen var... hektisk :P haha.
I fredags var jag ju som sagt hos Wafa. I lördags var jag hos nishat m.m. I söndags (efter en natt med ingen sömn) Så hjälpte jag min kära mamma i trädgården, och sen så åkte vi till Max i boländerna och tjockade oss. Och på kvällen fick jag även besök av min kära syster :D (Som har fått en spricka i lillfingret och blivit sjukskriven i 6 veckor. naaaw stackars henne!)

Nu måste jag verkligen plugga, har skjutit upp det till sista sekunden som vanligt! Skärpning Paula!

Någonting som jag verkligen har sug efter nuförtiden när det börjar bli vår och allt är: Nya kläder !! Men jag har en massa plugg hela veckan, så shoppingen får vänta tills nästa vecka. Jag funderar på att köpa ett par nya jeans :) Aldrig fel med det. Och jag behöver ju verkligen det ! Jag har bara fula jeans! Vi får se om det blir ett par märkes jeans eller en billigare variant.. Huvudsaken är ju att dom sitter snyggt ;)

Som sagt, nu måste jag plugga.
Godnatt till er som ska sova nu och inte vara uppe hela natten och plugga som jag!
Och ni som ska köra samma taktik som jag, Good Luck säger jag bara !

Pusshej!

Hår

By the way , jag kom på att jag inte har skrivit om att jag inte klippte mig än.
Mamma var tvungen att åka till doktorn med min lillebror som har gjort illa benet så hon hade inte tid att fixa mitt hår :( . Men men . Jag ska göra det , whenever she has time. Puss


GREAT NEWS!

MICHELLE , MIN ÄLSKADE MICHELLE KOM 2a I SOLO-MODELLTÄVLINGEN <3<3<3<3
JAG VISSTE DET !!! (1an blev utsedd av ngn SOLO jury, och läsarna röstade fram michelle!! så hon vann ju på ett sätt ;) ) :D:D:D

Congratulations Honey <3 !
Jag är sååå glad för din skull!

I knew you had it in you!

<3<3

Lördag!

Hej hej !

Igår var jag med Madde och Wafa hemma hos Wafa på kvällen. Vi hyrde film , åt en massa god mat m.m. Det var jätte mysigt!

Idag har jag inte gjort mycket alls, typ kommit hem från Wafa och duschat och gjort mig iordning.
Ikväll ska jag, jennyfer (michelle och ullis? ) och kanske madde till nishat och dricka vin och grilla. :) Chill kväll! Jaja, det blir nog kul.

Jag har ett låttips till er läsare! Amy Winehouse - Will you still love me tomorrow. Den är hands down den bästa låten jag har hört på länge!

Och så har jag en video som jag bara MÅSTE lägga in. Random musical eller nått sånt heter den. Typ det skönaste/roligaste jag har sett!

Är det någon som är på att göra en random musical!? :D Fatta kul xD haha , eller så är det bara jag som är konstig. Men jag skulle inte banga iaf!

Jag har inget mer att skriva just nu, så ha en trevlig lördagskväll!!

Puss !

Torsdag

Hejhej!

Det blev inte stan med johanna. Av den enkla anledningen till att det är så satans kallt ute!! (jag ska ändå på stan imorgon så det gör inte så mycket.)
Så nu ska jag istället hem, skriva klart min bokredovisning och sen till slut: klippa mig. I'm so scared! Jag ska inte göra det blondare idag, för mamma hade inte tid. Så det får bli senare då...
Wish me luck!!


Sen så har jag dans senare idag också. Det blir nog...... kul. (Nivå 1 ... Blä!) Men men , Camille kanske skulle vara med och då blir det roligare !!

Eftersom mitt internet inte funkar hemma för tillfället så kan jag inte blogga hemma.. Så jag gör det i skolan istället... Fast jag hoppas dom fixar internet idag!!

Sen så kanske jag ska sola också. För första gången på huuundra år! :) Vi får se...

Pusshej ♥


Scary

Godmorgon! Idag smäller det! Jag ska klippa chantal-håret! Scary! Efter det så lovar jag att sluta tjata om mitt hår hela tiden!! :)

Jag kom precis till skolan. (mitt internet funkar inte hemma btw)
Jag ska ha bokredovisning snart. Om Gossip Girl boken som jag läste ! :) Den var bra ! :D You should rean it ;)

Vi slutar ganska tidigt idag: 12.20 :D Det ska bli skönt. Efter vi har slutat så ska jag och johanna på stan en sväng. Jag ska bl.a. lämna in min klocka på lagning m.m.
Efter det ska jag till mamma som sagt och klippa mig!

See ya ;)

I need change

Hej hej , just nu sitter jag i skolan . Dom andra har matte men jag har inga matteböcker med mig så jag sitter i skolans bibliotek istället och funderar över mitt hår. Haha jävla beslutsångest barn!

Många av er tycker att jag ska klippa mig Ashley style..
Men jag tror inte att jag håller med, och jag ska berätta varför...




1. Hon har mycket finare volym på håret än vad jag har , så hennes hår ligger mycket finare. Jag har absolut ingen volym.
2. I need change och det blir det inte riktigt om jag klipper som henne. för första gången jag klippte snelugg så hade jag med mig en bild på just hennes hår och klippte det så. Och jag vill pröva något nytt!

Think i'm making a big mistake??

Chantal Photo 2




I'm telling you, i need change and that definately is a change... Och om det blir fult så kan jag ju bara ha den lite åt sidan så blir det som en snelugg, a la nicole richie...

aja. Tell me if you think i'm being stupid..
Men jag tror att jag har bestämt mig.

Pusshej

=)(/&%¤#!"#¤%=?=)(/&%¤#!!!!!!

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRHKGKTFY/()T)(P/P9638(/%"%)&¤%(TJHFCJHGACVUYH(/

JAG BLIR GALEN!

Kan nån hjälpa mig hitta ett jobb så att jag kan flytta hemifrån snart ! Så jag slipper det här jävla kommunist kollektivet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Chantal Jones vs. Ashley Olsen

Okej.. Snart är det dags för min lilla "change". Jag snackar som vanligt om mitt hår xD
Men jag kan inte bestämma hur jag vill ha det.
Jag vet att jag ska göra det blondt igen och klippa någon sorts lugg...
Men nu är frågan :
Vad för slags lugg?

Ashley olsen Style?
(Hon till vänster)
Typ lika kort som en pannlugg men ändå en snelugg.

image128

Eller

Chantal Jones Style?




Please tell me what you think. Finns även en annan bild på Chantals hår i tidigare inlägg. -> Klicka Här

Jag behöver hjälp! Så snälla säg vad du tycker !
(Alltså : Kommentera)

Puss hej !♥

HEJ!!

Som ni andra bloggare kanske har märkt så har det varit omöjligt att komma in på bloggen dom senaste dagarna! Men men , now i'm back!

Så dom sista dagarna på lovet (Lördag & söndag) låg jag basically och kollade på One Tree Hill och Gossip Girl. Gjorde inte mycket annat, men det var rätt så skönt!

Idag är det tisdag. Och jag är sjuk . IGEN! Det var ju inte längesen jag var as sjuk ! :( Men men ...

Jag var och dansade igår :) Det var kul , men jag var jätte seg och trött = eftersom jag är sjuk. Men jag ska visa en grej, som jag hittade på Ottos sida på Youtube!

Personen som har upsatt hår, vitt linne och grå kofta (gråa mjukisbyxor) är Jag!

Fast en tjej står för mig ibland, jag står nära väggen typ längst fram... aja
Hihi :)
Asså han filmade oss någon gång under terminen... Jag vet inte varför, men aja , iaf där har ni det :) En liten dansvideo på mig :D

Jag har inte gjort så mycket idag. Ska åka och handla med mamma, eftersom vi inte har NÅGON mat hemma. Har typ levt på yoghurt och honung de senaste dagarna. Men nu har ju mamma kommit hem så nu blir det normal mat igen.

image126

Gott ! <3

Jag är ledsen :( (för att jag är sjuk!) Haha när jag är sjuk så vill jag typ att alla ska tycka synd om mig. JAG HATAR ATT VARA SJUK! Mitt immunförsvar är sämst!
Jag fick en stor toblerone av min mamma (sånna där som finns på flygplatser) Och så sitter jag och dricker té med ingerfära. Det gör mig lite gladare iaf! Hoppas jag blir frisk snaart!

Things that make me happy!

See ya

RSS 2.0