Tandtroll

Hej igen! Nu har jag borstat tänderna och allt och är färdig för läggdags :) (haha det låter typ som att jag är en liten unge).. Att det alltid ska bli så sent då? Vips så är klockan halv 3 helt plötsligt.. och jag som hade tänkt försöka vända tillbaka dygnet lite, yeah right! Vet ni vad jag märkte när jag borstade tänderna!? Att 2 av mina tänder hade en typ svart-grå aktig pytteliten fläck på sig: HÅÅL ! :O Jag har aldrig haft ett hål i tanden!! Jag är livrädd för att borra för alla säger att det gör så j*vla ont! Men om jag tänker efter så är det inte så konstigt! För jag äter SJUKT mycket godis och sötsaker nuförtiden.. Mitt sötsug som höll på att försvinna är tillbaka! Så nu måste jag börja igen: INGET GODIS, SÖTSAKER, SAFT,JUICE, LÄSK, GLASS m.m. Och den här gången gör jag det inte för att jag obsessar om min vikt utan för att jag vill rädda mina tänder !! Jag pratade med min mormor idag om hur mycket godis alla människor äter nuförtiden, till skillnad från förut, och hur hål i tänderna, diabetes, fetma osv. blir vanligare och vanligare. Men det är ju inte så konstigt eftersom man trycker ju i sig massa skit varje dag eller flera gånger i veckan! Iaf jag ! Så nu ska jag faktiskt försöka hålla mig ifrån det mesta med socker i och även typ sötningsmedel som inte heller är så bra för sötbegäret!
(Det blir lättare att hålla förbudet för mig om jag bloggar om det, det blir lixom mer official)

Nu ska jag sova !
Goodnight, sleep tight. Don't let the bed bugs bite.
<3

Kommentarer
Postat av: Andrea

Om du inte har ont i dem är det inte hål tror jag. min tandläkare sa att det kunde bli så i vissa tänder,för jag har också så men det var inte hål.

2008-08-03 @ 13:32:18
Postat av: madde

ta vara på tänderna haha :)

2008-08-04 @ 14:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0