Dubai !

Hej hej !! :)
tydligen så funkar det ändå här i dubai fast internet har varit rättså cp och typ inte funkat och så, så det är därför jag inte har "checked in" :)

Det har hänt massor av saker hitills. Både roliga och mindre roliga! Dom mindre roliga orkar jag inte gå in på, som ni kanske förstår, men det roliga är ju alltid kul att berätta ! :)

FIRST of all! JAG HAR FÅTT TYP VÄRLDENS SNYGGASTE KAMERA ! Den är ROSA och skit snygg (och bra förstås). Den har typ 8.3 megapixel och touchscreen och massa annat coolt !!
Kolla vad fin :

Anyways , so we arrived runt klockan 6 på morgonen här i dubai, och första dagen blev sova/sega dag. Vi sov lite eftersom ingen av oss hade sovit speciellt mycket på flyget. Jag fick en ros av pappa (pretty much the only man in my life) eftersom det var Valentines Day! <3 Probably den skönaste valentines day jag har haft hitills , eftersom jag inte har så tur i kärlek, så pretty much alla andra så har jag suttit hemma och "deppat". haha

Day 2 (alltså igår) så åkte vi till Beach Club och typ solade (inte jag så mkt, förklaring i inlägg längre ned) , badade, chillade.. haha sånt som man brukar göra vid stranden/poolen helt enkelt. Skönt som fan att inte vara hemma i kylan! Som ni där hemma kanske förstår ;) hahah.
På kvällen så gick vi på Carlos Santana konsert! (Pappas jobb sponsrar många konserter = vi får gå for free :) ) Det var lite booring och vi fick ont i benen for nothing :P. Vi borde ha haft sittplatser, då hade det nog vart mer enjoyable! Men musiken och så var ju bra så det var lite mysigt ändå!
 Santana.

Day 3: Idag har vi inte vart och solat/badat utan vi har varit och shoppat på dagen istället , på belive it or not: Världens största shopping mall!  Jag köpte 2 klänningar! Dom var väldigt fina tycker jag! (bilder kommer sen)'
Efter Mall of the Emirates så åkte jag, sarah och andrea på Maicure och Pedicure på The Nail Spa. :) Jag fixade (FÖR EN GÅNGS SKULL) mina otroligt skabbiga naglar! Så nu är dom väldigt fina och typ korallröda i färgen. Eftersom jag har otroligt korta naglar så kan jag inte göra french maicure :( . Men dom blev väldigt fina och fräsha ändå! Efter manipedi (xD) så åkte vi till Reem och åt mat. Reem är typ my favorite restaurante in the whole wide world! Det är en libanesisk restaurang som ligger jätte nära vårat hus och dom har typ literally den godaste maten ever! Vi åker dit ca varannan dag när vi är här! Cause we love it !
Sen kom vi hem och nu sitter jag häär !



Jag ska försöka update min blogg ungefär varje eller varanan dag när jag är här så ni hänger med lite grann;)
Plus att då blir det inte så hiimla mycket att skriva när jag kommer hem sen! Smart va? ;)
Och bilder kommer när jag kommer hem, för även fast jag har kamerasladden här och så så orkar jag inte installera allt skit på pappas dator och så.

På fredag fyller jag år! Och jag ska trycka i mig en stor fet Dubai cake! (med dubai cake menar jag en fet tripple chocolate eller nått. Typ som på alla amerikanska filmer!! Inte som alla mes-tårtor i sverige. )
Nu ska jag gå och sova, kl är 2.00 här!
Godnatt!♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0