Omnipeace

Hej ! Jag kom på nyss att jag måste börja göra en önskelista snart! Vad önskar jag mig i 18 ÅRS PRESENT!? :D Det är ju snart ju !! 19 dagar för att vara exakt! :) :) Men det är så svårt ju! Vad ska man önska sig i 18års present? Det känns lixom som att man borde önska sig nått större än typ kläder och sånt där som man alltid önskar sig. Men jag kommer inte på så mycket! Jag har alltid imagined att till min 18års dag så skulle jag önska mig en systemkamera som vart min dröm sen jag gick i 6an typ. Men det har jag ju fått nu, i delad julklapp/18årspresent av min kära Pappa! :D Och det är typ den bästa presenten jag fått. Men nu känns det typ som att jag "har allt" som jag önskat mig.. Nja inte riktigt, not even close, men eftersom under alla år när någon har frågat mig vad önskar du dig? Så har alltid En Systemkamera varit högst upp på listan! Så nu får jag allt sätta mig och fundera. Högt upp på listan nu är iaf sånglektioner, som jag också har velat få i flera år :) Hoppas hoppas!

Kanske inte i 18årspresent, men en sak som jag gärna vill ha just nu är en OmniPeace tröja! Som ni kanske redan vet så är jag kinda into kläder som har en betydelse eller hur man säger. Altså charity clothes typ. När man köper tex. en tröja och så går lite av pengarna till unicef, wfp, fattiga barn.. you name it. Som tex. Fashion Against Aids tröjorna som jag har 3 stycken av! Även fast man inte bidrar med mycket så hjälper man ändå till lite. Hur mycket spelar ingen roll. Att visa att man bryr sig lite är bättre än att inte bry sig alls!

Just OmniPeace har ett mål om att stoppa den extrema fattigdomen i Afrika till år 2025. Jag tycker att det är ett fantastiskt mål, och om fler människor skulle upptäcka OmniPeace och bli lite engagerade så tror jag att det skulle kunna gå! Kanske inte helt och hållet, men jag tror att man skulle komma en bra bit på vägen! Så jag vill Jätte gärna ha en sån här tröja. Och fördelen är ju att den är as snygg också! Men det är lite tråkigt att den inte finns att köpa eller beställa från Sverige.. Det blir ju så krångligt att beställa från USA och allt. Och jag var inne på en sida och på just den sidan så stod det att det inte ens gick att leverera till Sverige.. :( Men men , jag ska allt få tag på en!



Sånna här bilder kan sereously få mig att börja gråta. And i'm not even a sensitive person!

Nu ska jag äta och sen skriva uppsats.. Kanske byta uppsatsämne till något sånt här? Det lockar seriöst.. men jag har inte tid för det nu! :/

Puss

Kommentarer
Postat av: Andrea

Var det en pik eller? ;)

2009-02-04 @ 16:49:55
Postat av: Paula

Haha nej faktiskt inte. Men now that i read it again så förstår jag att det lät som det. Why not ;) hehe, men visst att dom är fina? :)

2009-02-04 @ 18:49:17
URL: http://paulasimons.webblogg.se/
Postat av: Wafa

Haha okej jag är mobbad men.. Jag försökte beställa den åt dig me dom shippar typ inte till Sverige, de skulle va en deeel av min present till dig.. Oh well, vi har likadan smak i typ allt så får väl hitta något annat som funkar :)

2009-02-07 @ 14:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0