My fingers are blue

Idag har jag som vanligt vart i skolan.. Som vanligt gått runt och frusit hela dagen! Asså det måste vara nått fel på min blodcirkulation för mina händer är alltid ISkalla (även om jag har vantar på mig och värmer upp dom hur många gånger som helst) .. Det är skumt, asså dom är så kalla så att dom blir helt vit blåa typ.. Inge kul.. Besides det så har det varit en Väldigt skön dag idag. Michelle sov ju här, så vi åkte till skolan tillsammans. Och när jag kommer till skolan (i tron om att jag ska gå till fem idag) så är har jag lite ont i magen och ont i huvudet.. :( Men sen får jag reda på att vi bara hade två lektioner !!! :D Så jag slutade 11.20 idag!! (Till och med lite tidigare för vi fick gå tidigare från engelskan!) Så då mådde jag bra igen, haha. Fast jag stannade kvar och åt lunch i skolan och så satt jag i biblioteket och räknade lite matte tillsammans med några andra i min klass.. Eftersom jag har prov på torsdag. Och jag fattar noll.. Så jag fick lite hjälp och så :) När jag kom hem så hade jag ju planerat att fortsätta med matten, men så blev det inte för jag hittade en Glamour tidning i posten som jag började läsa.. Haha ..

Jag tittade på Oprah ett tag och där var bl.a. Gwyneth Paltrow med och pratade typ om vad hon åt och hur hon tränade m.m. (det vanliga)  Det som jag fastnade för var att hon sa att hon åt allting, desserter, pasta, bröd allt sånt, förutom djur på 4 ben. Typ som gris, kossor m.m. Det enda köttet hon åt var typ fisk och fågel (kyckling, anka osv.) Och jag tycker det låter som en väldigt bra idé! För på senare tid har jag fått svårare och svårare att äta griskött. Skumt, och jag vet egentligen inte varför, men jag typ känner "gris smaken" i det, eller vad man ska säga. Det började med att jag fick svårt att äta korv, och sen att jag slutade med det helt. Sen så hade jag det ganska svårt med julskinkan (fast jag åt lite ändå, dränkt med senap) och det blir bara värre och värre.. Det typ äcklar mig på något sätt.. Här om dagen åt vi vanlig fläskfilé här hemma och jag kunde typ inte äta det! Det är inte så att jag äcklas av det innan och har fel inställning eller nått, utan jag tyckte det såg asgott ut och tog två bitar.. Men sen när jag smakade så kunde jag nästan inte svälja det. Så jag funderar pröva det där : Inte djur på 4 ben. För att när jag tänker efter så är det ändå kyckling och fisk som jag tycker är det godaste köttet! Typ annat kött, som typ nått steak av nått slag är inte heller nån favorit.. Haha vi får se, men jag gillar idén!


En flumbild på mig från Dubai (Höstlovet)

Puss!!

Kommentarer
Postat av: Johnny

Oxfilé med pommes frites och bearnesås FTW! : D

2009-01-13 @ 18:00:39
Postat av: Paula

Nope, not so into it! Verkligen inte pommes fritesen och bearnessåsen !

2009-01-15 @ 19:09:24
URL: http://paulasimons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0