the dancing inmates

Jag kollade på en Michael Jackson tribute, som Bounce anordnade i Stockholm under veckan jag var i Aiya Napa. Skit grymt!, och om jag inte hade vart borta så hade jag Lätt vart med. Några av mina dans-kompisar var med och det såg verkligen kul ut! Jag lägger upp den videon sen så får ni se! ..

Men while i was on youtube, så hittade jag en annan cool grej. Dom kallas the dancing inmates, och är fångar på Cebu Provincial Detention and Rehabilitation Center (CPDRC) , vilket är ett fängelse med maximum security i philippinerna.
Chefen av fängelset, Byron F. Garcia, kom på idén som ett sätt att hålla fångarna både mentalt och fysiskt in shape. Eftersom han tyckte att musik var "the language of the soul" så kom han på denna idé, och målet var även att gängbråk osv. bland fångarna skulle upphöra.
Dom dansar, och tränar på deras koreografier, och har gjort x antal dancer som ligger uppe på Youtube. Snacka om ett bra sätt att rehabilitate fångarna!! Jag tycker fan alla fängelsen borde ha nått sånt här! För music makes you happy, och brings people together. Och visst, vissa kan ju tycka att fångar kanske ska lida mer när dom är i fängelset, och inte få ha kul och dansa, men jag tror att just dansen och musiken kan göra dom till bättre människor!!

Kolla bara! Kolla även på related videos. Deras mest kända är nog deras "Thriller"-dans men jag tycker att den här var mysig också, så därför valde jag att lägga upp denna!

Snacka om mysig stämmning i ett fängelse! Man får även åka och kolla på dessa i philippinerna..
Jag tycker att det är jävligt coolt iaf!

:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0