midsommar i öregrund



Hello! Igår var det ju midsommar, och efteratt ha tagit en powernap, eller två, så åkte jag till stan, träffade Madde och hoppade på en buss till öregrund. Partybussen! Haha. Massa ungdomar från Uppsala spenderar sin midsommar i öregrund, så det var helt proppat på bussen, och vi hade jätte kul. Förfest, pisspauser och glada människor :) Mycket trevligt!
När vi kom fram så letade vi reda på huset vi skulle till. Det var smockat med folk vid hamnen, och vi träffade massa som vi kände. Sedan letade vi rätt på huset, och så vart det lite mer förfest på en balkong med utsikt över öregrund-hamnen i solnedgången. Efter vi hade suttit och lyssnat på musik och druckit öl med grabbarna på balkongen, så spelade vi lite kubb, och sen drog vi ner till hamnen.
Kvällen spenderades i hamnen, inne på ett ställe som hette Terassen, där vi dansade loss och stog och sjöng med till alla sommarlåtar, och sen slutade kvällen på Jakten där det blev en jävligt god pizza!
Sen trängde vi ihop oss i ett skjul på killen som vi va hos tomt, för gäststugan var redan upptagen, och så låg vi och frös och garvade hela natten.
Jag har tyvär inga bilder, för kameran fick stanna hemma och mobilen jag har just nu har knappt en fungerande kamera. Så inga bilder, men det är nog tur det :P..
Men det var en trevlig midsommar !! :) Och jag ska definitivt åka till öregrund mer i sommar! Jag hade glömt hur fint det var!

Idag har jag vart nere vid hamnen igen, där solen sken (till skillnad från här i uppsala) ätit lite frukost och åkt bil hem.
Nu ska jag ta ett långt varmt bad!
Puss !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0