heatwave

Fyfaan vad varmt det är idag ! Eller inte fyfan, det är ju en bra sak ofcourse! :) Men inte för mig riktigt, för jag måste sitta inomhus och skriva typ 5 arbeten idag! Ser..verkligen..fram.. emot det..! Men just nu är jag jävligt glad att jag har en ytterdörr i mitt rum. För hade inte den stått öppen nu så hade det nog varit upp till 50 grader i mitt rum! Dubai värme med andra ord! Jag pratade med pappa nyss, och han berättade att han hade varit på stranden här om dagen. Nu kanske ni tänker, åh vad härligt att bo i ett varmt land och kunna gå till stranden varje dag men nej, i 50 graders värme så är det inte den skönaste upplevelsen. Du svettas som en gris, och om du vill svalka dig i vattnet så går inte det, för det är också as varmt ! Så pappa sa att han och Adam (lillebror) hade gjort ett försök att gå till stranden, men det var så jobbigt varmt att dom gick in ganska snabbt igen. Skönt att bo nära iaf!

Jag sitter just nu och äter frukost. Jag älskar frukost! Det är typ det godaste som finns! Visst, man kanske inte alltid är hungrig tidigt på morgonen, ibland får jag knappt i mig något på morgonen, men det är själva frukost-maten jag menar. Flingor, mackor, ägg, omeletter, yoghurt, smoothies, frukter, müsli.. Ja all frukost rocks helt enkelt! Jag skulle kunna äta frukost till lunch och middag också. Typ en macka på morgonen, flingor till lunch och kanske en omelett tll middag! Haha det ska jag lätt pröva nån gång! :)


Dagens frukost! : Fil, All bran & Müsli och russin. Yummy yummy for my tummy ! :D

Igår konfirmerade ju Malin sig. Så klockan 1 var vi på plats i kyrkan. Vi satt typ längst bak och såg ingenting, så jag mormor och rasmus satt mest och klagade och gäspade :P haha , och lyssnade på när alla andra sjöng med till alla böner och psalmer och allt vad det är.. Jag är ju inte direkt kristen, eller visst jag föddes vell som det och jag är döpt, men jag är inte konfirmerad och inte troende, så det känns lite cp att typ stå och rabbla deras böner när jag själv inte tror på dom... Hur som helst det var AS-varmt inne i kyrkan också, så man typ dog av värmeslag! Inte nice.
Efter konfirmationen så var typ hela hennes släkt hemma hos oss. Vi åt och drack, det var mysigt. Men jag skyndade mig lite för att jag skulle ju vidare på 18-årsfirande ju! Så vid 4 någonting kom jag till Madde! Vi drack en massa bål och fixade lite med maten tills de andra kom. Sen spenderades kvällen på hennes baksida (med awesome sjöutsikt) med mat, tårta, trevliga människor och ännu mer bål! ;) En lyckad lördag iaf!


En, som vanligt, söt Malin! Precis efter konfirmationen.


See ya !
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0