Kriminalteknik? labbrapport?

Hello. Jag har varit hemma idag, för att jag tänkte hinna ikapp med lite plugg. Det är var nämligen skolkampen idag. Min skola och 3 andra skolor tävlar i olika sporter. Samma skola vinner dock varje år, så jag missa nog inte så mycket. Förutom att det brukar vara en kul dag då man träffar massa roliga människor! :) Men men..

Just nu skulle jag försöka mig på att skriva min Kriminalteknik labbrapport om DNA-analys, and it struck me: Jag vet inte ens vad jag ska skriva om? Jag förstår ingenting av den där jävla Kriminaltekniken egentligen! Visst, jag förstår att vi pipetterar vätskor med massa DNA i från ett provrör till ett annat hela tiden, som så småningom ska på något sätt visa vilket DNA som matchar det som hittades på "brottsplatsen".. Men mer än det, typ vad vi gjort osv. har jag ingen aning om!? Hur fan ska jag då skriva labbrapporten! Jag ångrar såå mycket att jag valde den här inriktingen ibland. Vad FAN ska jag med kriminalteknik till liksom? Okej om jag ville bli advokat, polis, kriminaltekniker eller något annat inom området, men det är typ det sista jag vill!! Det känns så onödigt att lägga ner så mycket tid och energi på en kurs som jag egentligen inte kunde bry mig mindre om. Jag Vill inte ens lära mig om den här jävla DNA-skiten ! Och vad fan ger det mig för benefits i framtiden att ha läst kriminalteknik!? Det är typ en påhittad kurs som min skola skapat för att få fler elever! Och eleverna lockas av det bara för att dom tror att dom ska bli som CSI-gänget! Jag tror fan inte det ger några fördelar, även fast jag skulle vilja bli någonting inom området!


Visst ser det otroligt roligt ut !?!?

Fuck it...

Kommentarer
Postat av: Andrea

åh! det där har jag också gjort på IB. väldigt intressant. naaaaat.

2009-05-27 @ 18:09:10
Postat av: Paula

So maybe you can help me? :)

2009-05-27 @ 21:13:32
URL: http://paulasimons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0