Explore new places

Solen skiner ute, och jag är inte ute och njuter i den. Tyvärr. Jag måste skriva en uppsats till imorgon, plugga till ett prov och läsa ut min svenska bok. För att inte tala om projektarbets rapport, loggbok och presentation (som ska hållas på fredag). Ja det är Mycket nu!!!!!

Idag har jag vart i skolan. Inte mycket roligt har hänt, förutom intressanta konversationer om vad folk ska göra efter gymnasiet. Vissa vill plugga direkt. Stanna i Uppsala. Vissa vill till andra delar i sverige och andra vill ut i världen för att uppleva nya saker! Jag tillhör verkligen den sistnämnda typen!
Det finns så jävla mycket i världen att se! Och jag tror det är jävligt nyttigt att faktiskt åka ut och se det! Nya erfarenheter. Möta saker man inte är van vid. Träffa nya människor. Träffa "konstiga" människor. Bungyjump, lära sig surfa, rida på kameler, äta konstig mat. Ja you name it. Man är bara ung en gång och det ska man verkligen ta vara på. Om jag skulle börja plugga i Uppsala nu, så är det ju ganska sannolikt att man blir kvar här efter. Man får nått jobb, nya kontakter, nya vänner, som man sen har svårt att lämna. Man skaffar sig en viss säkerhet här och binder upp sig till saker. Sen rätt var det är så är man 25 år. Kanske träffar någon man blir kär i. Man blir lite äldre. Skaffar barn osv osv. Sen har livet passed by så har man inte rört sig ur fläcken hela livet. Och planerna om att "resa och se världen", eller den där jorden runt resan som man hade när man var ung, önskar man att man gjorde då, för man sen inte har samma möjlighet. Man har för mycket ansvar, och kan inte riktigt lämna jobb eller familj osv. på samma sätt.

Så jag säger bara ni som vill ut och se världen! GÖR DET! Sätt upp ett mål och jobba dit, whatever it takes. Jag vill heller inte plugga i Uppsala, inte i Sverige helst. Jag har växt upp här nu. Bott här i ca 14 år av mitt liv. Så nu vill jag någon annanstans! Visst, sverige är vell bra på sitt sätt. Men väldigt tråkigt också på sitt sätt. Landet Lagom, i've had enough!



Hade jag pengar. Och då menar jag riktigt jävla mycket, så skulle jag inte göra annat än att resa och göra nya saker/ se nya platser. Att settle, och stanna på ett ställe för länge är inte för mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0