VARNING för tråkigt virusbabbel!

Projektrapporten färdig. Nu ska jag bara fixa det sista med loggboken och sen är mitt första och sista Projektarbete KLART! Ett steg närmare studenten! LOVE IT!

Jag sitter just nu i sängen med mammas dator. Jag är nämligen arg på min dator.. Nejdå, i'll tell you the story..

När jag köpte min nya externa hårddisk så följde ett virus program med. Eller i allafall 1 år gratis av det virusprogrammet. När jag installerade det nya programmet så hittade den efter en sökning ett virus. Eller den hittade flera, som den tog bort också (inte undra på att min dator har vart världens segaste) men ett av dom kunde det inte ta bort. Så jag kollade upp vart på hårddisken viruset låg och gick in dit själv och försökte radera filen. Men den gick inte att ta bort. Vad fan gör man då lixom?
Jag googlade viruset och läste på något forum att det var nån som hade haft samma virus, som flera virusprogram inte hade kunnat ta bort, eller ens hittat, men sen kontaktade han microsoft och dom berättade för honom att han skulle använda deras virussöknings program. Så det är vad min dator håller på med nu. Söker och söker och söker. Det har snart gått en timme och den är på 3 %. Haha this is going to be a looong night.

Det enda jag är rädd för är att min kamera kan vara "smittad".. Kan sånt hända?? För jag har ju som sagt haft problem med att ansluta kameran till datorn/överföra bilder till datorn. Den ansluter först, men sen står det på datorn att den inte längre är ansluten , och därför kan den inte överföra bilder. Medan det står på kameran att den fortfarande är ansluten, och att den fortfarande för över bilder..

What do you think? Nått dataproffs som läser min lilla blogg?

Haha, godnatt.

Kommentarer
Postat av: johnny

Inte dataproffs men jag har för mig att för att få virus måste en grej ha en hårddisk vilket jag antar att din kamera inte har? minneskort räknas inte!

2010-04-23 @ 15:54:21
Postat av: STORT fan

Nej du har med största sannolikhet inte virus på kameran. Något du kan testa är att någon gång när du har tömt kameran på bilder, alltså när minneskortet i kameran är tomt, formatera minneskortet. Vet inte hur insatt du är, men det är bara och högerklicka och sedan trycka på formatera. Det är inte så svårt som det kanske låter.



Ett annat lite lättare alternativ är att testa kortet som du fick med kameran, man brukar ju få något som är väldigt litet. Sätt i det och kolla om det funkar bättre att ansluta kameran.



2010-04-23 @ 22:22:02
Postat av: Paula

Johnny- Okej, nej det är sant det har den ju inte :) Thanx.

"STORT fan" - Jag är säker på att det är kameran det är fel på, och inte minneskortet (tyvärr), eftersom att när jag överför bilder från endast minneskortet i en minneskortläsare (utan kameran alltså), så är det inga problem.. Så det är vell så jag får göra i fortsättningen. Men det är lite tråkigt att veta att det är något som är fel med kameran bara. My precious! Haha.

2010-04-23 @ 23:35:49
URL: http://paulasimons.webblogg.se/
Postat av: Andrea

Tror faktiskt att det kan hända, för pappa fick virus på sin mobil ngn gång när han connectat den. Det du kan göra iallafall är att formatera om datorn. Rasse kan hjälpa dig.

2010-04-25 @ 10:19:41
Postat av: johnny

pröva återställa inställningarna på kameran då? så att det var som det var i början? Om det inte funkar måste du nog lämna in kameran :/

2010-04-27 @ 07:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0