Slitet!

Mitt hår har blivit helt sjukt slitet under sommaren. Antagligen p.g.a. solen, saltvatten osv. Sen så fönar jag ju håret efter jag tvättat det, så det sliter ju rätt mycket. Men det är så jävla platt och volym-löst annars! Men jag försöker att alltid använda värmeskyddande innan jag fönar, och jag använder även en massa repair-produkter från loreal och solskyddande shampoo, inpackningar osv.
Men as we all know så kan ju sånt inte reparera håret på riktigt. Det lägger sig bara som en hinna ovanpå för att få det att känna sig slätare och friskare. Men det förstörda håret finns ju kvar där under. Och fortsätter att förstöras så länge du inte klipper det. Så det känns lite som att det är min enda utväg, att toppa det lite. Men jag VILL inte! Jag vill ha låångt hår nu!!!



Men problemet är att det känns som att hela håret är förstört. Inte bara topparna. Det känns helt annorlunda.. Inte alls lika slätt osv. som det brukar vara :(.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0