Julstämning


I fredags var det glöggkok på gång här i lägenheten, och jag lovade bilder. Så här har ni.

Vem visste att lite rödvin, socker, kanel, nejlikor, ingefära och kardemummakärnor vips kunde bli jätte god hemgjord glögg på nästan ingen tid alls? Inte jag i alla fall!
Vi satt och myste med tända ljus och pepparkakor.

Här är vårt lilla kök. Jag julpyntade som sagt med vår fina ljusslinga. Mys belysning på hög nivå!

Jag hade självklart vart och köpt mandlar som vi kunde ha i med russinen.

Väldigt trevligt att våran lilla IGA här i Paddington säljer Annas pepparkakor. Who would have thought?


Andrea har också lagt upp bilder på hennes blogg. Bättre bilder dessutom! Hennes kamera har dubbelt så mycket ISO som min (dvs, för er icke foto nördar, att hennes kamera kan ta mycket bättre icke-suddiga bilder i dåligt ljus) så hennes är finare med bättre ljus! :)

Puss!


Kommentarer
Postat av: Michelle

Ååå vad mysigt! Jag önskar att jag var där :(

2010-12-06 @ 12:00:01
URL: http://michellejeng.blogg.se/
Postat av: Paula

Det önskar vi med! <3

2010-12-06 @ 12:21:47
URL: http://paulasimons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0