Cabanas day 5.

Femte dagen i portugal.
Frukost som vanligt på balkongen, sen vart det poolen hela dagen. Vi älskade verkligen poolområdet för att det var så fint och fräsht, så vi hängde där ganska mycket! Mot kvällen gjorde vi oss i ordning och gick ner till en restaurang vid hamnen och åt middag. Efter middagen gick vi runt och kollade lite i affärerna vid hamnen, och sen så gick jag, Rasse och Linnea till ett ställe som hette Polakos (tror jag) och tog oss varsin drink(okej, rasse drack öl), och resten gick hem. Dom på polakos kunde verkligen inte göra drinkar. Jag bad om en mojito och fick någon gul vätska upphällt i ett litet glas med några isbitar i. Jag ba wtf!? "This is not a mojito", men han i baren envisades med att det var det, så till slut orkade jag inte längre, men frågade om jag i allafall kunde få lite lime! Så skär han upp en citronklyfta och lägger på glaset. Ännu mer wtf! Men men, vi drack och var glada ändå. Dom hade bra musik iaf! Efter ett tag tröttnade vi och ville gå vidare, så vi gick till quasimodo. Som var tomt på folk typ. Då kom vi på att vi hade hört nått om nått beachparty, så lite spontant sådär så hoppade vi i en aquataxi till stranden och hoppades på det bästa. På beachpartyt var det live band, en stank av marijuana och nästan bara portugiser. Vi drack caipirinhas och träffade några göteborgare som vi blev kompisar med och satt och snackade med hela kvällen. Sen åkte vi hem rätt tidigt för att vi skulle på road trip tidigt dagen efter!


På väg till poolen!

Grannens apelsinträd!



Redo för ännu en night out!

Hela gänget.


Älskade cabanas hamnen!

En bekymrad Paula med soleksem i hårbotten! Jag rekommenderar solhatt starkt!!


Rasmus var överlycklig att slippa all fisk och få lite "riktig" mat - mixed grill.

På polakos.


På väg ut till stranden!

Utsikt över hamnen, från stranden.


Göteborgarna, Rasmus och Linnea på stranden.


Två glada tjejer påväg hem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0