Boktips?



Jag älskar att läsa på sommaren. Typ sitta på balkongen på morgonen i solen med en bra bok. Förra sommaren läste jag alla twilight-böcker (bäst!). Ni vet när jag sålde jordgubbar for a living. Haha. Då hade jag mycket tid att döda. Nu när jag inte går i skolan längre så har jag lovat min kära syster (the bookworm) att jag ska läsa alla böcker hon tipsat mig om. Men nu har jag glömt vilka det var.

Så min fråga är om ni har några bra böcker att tipsa om? Jag gillar lite fantasy-ish böcker. Det som många inte gillar för att dom är "overkliga". I love those kinds of books. Då får man ju drömma sig bort från verkligheten lite! Dom måste vara spännande, för annars somnar jag, no joke. Sen hatar jag böcker som är för sega i början. Dom slutar jag helt enkelt att läsa för att jag tröttnar. So, any tips?
Varför har jag en känsla att jag bara kommer få tips av Andrea? ;)


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Jag älskaar ju böcker som är verklighetsbaserade, biografier osv... Men läs Liza Marklunds "gömda" och uppföljaren "asyl". Sedan finns det också en bra som heter "slav" av Mende Nazer, den är jättehemsk. Finns många andra bra som jag inte kommer ihåg nu haha. Sherlock Holmes böcker är också alltid bra haha.

2010-06-14 @ 00:32:24
URL: http://[email protected]
Postat av: Andrea

Grottbjörnens folk! Do it do it! Eller Diana Gabaldon serien, ligger bland mina böcker på vinden. Both are awesomeness.

2010-06-14 @ 05:35:56
Postat av: Tobbe, | Webbdesign och mycket mer..

Hejsan Hoppsan!

Allt bra? :)



Ha en toppen Måndag..! :)

2010-06-14 @ 06:46:53
URL: http://tobbees.com
Postat av: Paula

Madeleine: Tack. Verklighetsbaserade är inte min grej lika mycket.. Fast dom kan ju vara riktigt bra! Du bprde läsa "när livet stannar"!!

Andrea: Okej, då ska jag gå upp och leta på vinden :):)

Tobbe: Hej hej, ja det är bra här.

2010-06-14 @ 11:11:47
URL: http://paulasimons.webblogg.se/
Postat av: andrea

Glömde säga time travelers wife också!

2010-06-14 @ 17:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0