Midsummer memories.

Midsommar var ju underbart när man var liten. Man tog på sig sin finaste blommigaste klänning, gjorde en fin midsommarkrans (med hjälp av mamma), hade picknick någonstans vid en midsommarstång och dansade och hade kul. Tänkte berätta om några midsommrar i mitt liv som jag minns mycket väl.

För 8 år sedan på midsommar så hade jag och min syster och min pappa precis kommit hem från Dubai (Mamma, Rasmus och 9 månader gamla Theo hade åkt några veckor innan). Jag var 11 år och flyttade hem till Sverige igen och allt var frid och fröjd, trodde jag. Jag minns den midsommaren så jävla väl för när vi sitter och äter midsommarmat, i vårat tomma hus som ska fyllas med våra möbler som var på väg från Dubai, så berättar mina föräldrar att dom ska skilja sig. Nu skriver jag inte det här för att det ska vara värsta sob-story och ni ska tycka synd om mig, men det är bara en midsommar som jag alltid kommer att minnas. Så det blev inte så mycket dansande den midsommaren.

Sen minns jag en midsommar när jag gick i 7an. Andrea hade fest här hemma och jag fick rosé vin av henne och tyckte att jag var as cool som fick hänga med henne och hennes kompisar. Siham och Tania (2 av mina kompisar från högstadiet) var här och vi rökte vattenpipa och drack lite rosévin och tyckte att vi var as balla. Haha.

Sen firade vi midsommar 2 år i rad hos joel här i sunnersta. I 9an och 1an tror jag det var. Fint väder båda gångerna. Grillning. Badande och en massa trevligheter. Dom var nog två av dom bästa midsommrarna.

Midsommar hos joel i 1an, År 2008.

Förra året var jag med Madde i Öregrund. Vi var hemma hos några som hade ett hus där och det var så himla fint. Sen gick vi ner till hamnen och dansade på någon restaurang, sen låg vi ett gäng och skrattade hela natten/morgonen i en fiskebod på hårda madrasser åt allt och ingenting.

Sen var min midsommar i år också väldigt mysig. Här är lite kort från igår. En chill midsommar med god mat, gott vin och mycket trevligt sällskap :


Michelle njuter av maten HAHA. (Ja hon kollar i kors med mening, haha sorry michelle)

Lisa den bruna jäveln som precis kommit hem från Spanien!

Chickeeen. I fired up the grill ;) (och tyckte att jag var skit cool, haha)

Glasen kom till användning Paulina ;) (Studentpresent!)



Hoppas ni också har haft många bra/hade en bra midsommar!!


Kommentarer
Postat av: Safi

Vad fin Michelle va :D

2010-07-01 @ 11:37:32
URL: http://safiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0