Melonilicous


Jag har kommit på att Melon är så jävla VÄRT som bakis mat. Eller du behöver inte nödvändigtvis vara bakis, men bara som mat efter en utekväll. Både vatten melon, honungsmelon osv. Det har hög vattenhalt, alltså vätska, vilket vi alla vet att man behöver efter en kväll där man druckit alkohol. Sen innehåller det även vitaminer & mineraler och är både GOTT och HÄLSOSAMT! Plus, att om du skulle ha någon form av sötsug, men inte vill smälla i dig massa godis, så är det perfekt!! Melonernas fruktsocker ger snabb energi och tillfredsställer sötsuget! Det är även väldigt nyttigt för dig! Vattenmelon har ett lågt GI - värde och innehåller lykopen, en antioxidant som minskar risken för hjärt-kärlsjukdomar och cancer! (Ja jag googlade lite ;D)

Om ni undrar så åt jag honungsmelon nyss, och det var så jag kom på det! Det släckte min törst direkt!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0