Taste Newtown

Idag var det svinkallt ute. Ja ja ja, ni har det värre och kallare i know. Men idag var det riktigt kallt för att vara här! Frös som fan på jobbet och stod som klistrad framför värmefläkten hela dagen! Men jag var också duktig och städade stockroom! Det belönades sedan av mig själv med en god lunch från Taste Newtown. All deras mat är organic och chemical free och dom har sjukligt goda sallader! Jag blandade chickpea & pumpkin sallad med green been & avocado sallad och det blev sjukt fräsht och gott!


Såg nyss att dom hade en hemsida. Dom här två blandade jag:

Chickpea & Pumpkin

Chickpeas and Japanese pumpkin with green beans, topped with Spanish onion, parsley and capsicum in a sweet chilli dressing.
Bean Avocado
Garden fresh beans, avocado, capsicum, tomato, Spanish onion, topped in poppy seed olive oil dressing

GOTT! Det är lätt mitt favorit lunch ställe. As we all know: Jag ♥ goda sallader!

Sen hittade jag ett as gott tugummi på foodworks som smakar glass!

Mint Chocolate Chip! Det var till och med min favorit glass när jag var liten! As bra ju! Om man har ätit och vill ha dessert. Då kan man bara äta ett gott tuggummi istället!

Haha roligt att jag bara bloggar om saker man äter. Kvällen bjuder på bio. Igen. Men det är så mysigt! Det är Melbourne Cup idag. En public holiday när alla klär upp sig och går och kollar på horse races. Jag och Andrea känner oss dock lite för trötta för att göra det, så det blir bio istället. Haha vad hände där? Where has the party in us gone?
Vi ska se "the social network". Eller facebookfilmen som den kallas. Undra om den är bra :) Har hört blandade reviews av den!

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0