Christmas in the park.

Hej! Jag veet , det suger att jag inte bloggat. Men jag skyller på internet igen! Har inte haft nått helt enkelt! Men jag hatar det, jag vill vara (och har varit i flera år nu) en sån som bloggar varje dag.. Men det går ju lixom inte. När vårat internet tar slut har vi inte alltid råd att fylla på det, så då blir det såhär.

Förra torsdagen åkte jag till CBD (central business district, "stan" med andra ord) och gick till Hyde Park och satte mig och läste. Det skulle vara ett Christmas event som jag tänkte att jag kunde check out när jag ändå inte hade något vettigare att göra med min dag. Det skulle vara Christmas Tree Lighting, nån show och fyrverkerier (älskar att det alltid händer saker i denna stad!). Men när det väl började så märkte jag att det var typ jag och barnfamiljerna. Och när showen väl började märkte jag att det var som att titta på barnprogram. Så jag orkade inte vara kvar alltför länge. Men jag fick iaf gratis Lindt choklad :). Innan jag åkte hem gick jag runt och fotade lite i Hyde Park



Jag har nämnt att fladdermössen här är mega stora va? Det flygger omkring hundratals på natten, flaxar med sina stora vingar, hänger sig i ett träd sådär upp och ner, inga konstigheter. Jag tycker dom är ganska freaky!

Sen har jag som jag skrev om vart på rooftop birthday party. Fest på ett tak mitt i stan, kan det bli bättre!? Älska tak ! Haha. Nej men det var kul. En massa andra svennar där. Mucho trevligt. Kvällen slutade med indisk mat. Och eftersom vi bor nära stan tog det inte lång tid att komma hem. Vilket var bra för jag skulle upp och bakis-jobba dagen efter. Det var mindre kul.

I måndags efter jobber så åkte jag raka vägen till stranden efter jobbet där Andrea låg och chillade i eftermiddagssolen. Så satt vi där medan solen höll på att gå ner och lyssnade på musik och åt glass och hade det mysigt. Jag hade lätt badat om jag hade bikini men det hade jag icke. Men vattnet var lugnare än vanligt och skönt. Eller Andrea sa att det gjorde ont på henne för att det var så kallt, men jag tyckte det var skönt!

Och igår var vi på Harry Potter! Can't wait for the next one! Men oj oj oj nu måste jag skynda mig meega mycket för att göra mig i ordning till jobbet! Lateerz <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0