Måndag, Tisdag.

Jag vet, har vart dålig på bloggfronten senaste dagarna. Men jag har jobbat. Igår jobbade jag i affären som ligger vid Bondi Beach (det verkar vara hennes grej att flytta runt mig mellan olika affärer). Trots en regnig morgon så satt jag under ett litet regn skydd och åt mitt äpple och kollade ut mot havet. En massa surfare i vattnet. Stora vågor. Liv på stranden trots regn. Åh vad jag älskar havet!

Sen jobbade jag i 8 timmar på Funky Femme. Det var lite segt i början, fast ändå lite kul, för jag jobbade med en snäll pratglad holländsk tjej. Hon var skön. Hon bodde precis vid Bondi Beach, hade vart här i ett år. Och hade nu börjar plugga Capoeira och fått studentvisum i 3 år till. Hon sa att det var det billigaste hon hittade att plugga, så hon ba why not. Tydligen är det så många gör här för att de inte vill åka hem. De vill ha längre visum.

Idag jobbade jag 14-19 i Mosman. Jag jobbade med Sanna en timme, det var mysigt, sen var det mest tyst. Inte så jätte mycket folk på kvällarna i Mosman.

För att komma till stan och Paddington från Mosman så måste man åka över bron vid Opera huset. Det var första gången jag såg det på kvällen idag och det var väldigt fint. Fina moln på orange himmel också på andra sidan. Det är väldigt fint detta land. I can't wait for summer! Idag var det varmt igen iaf :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0