Money money must be funny.

Hej. En trött Paula som skriver men jag ska göra mitt bästa för att ni ska få en liten update.

Gårdagens lediga dag spenderades på stan med Andrea. Vi gick runt i Myer och QVB och kollade i lite affärer. Jag åt en god wrap med aubergine och valnötter (den slog dock INTE den på Gotland hos Farbror Rulle. Not even close!). Sen svängde vi förbi lindt chocolate café och åt delade på några lindt bollar i olika smaker. Sen tog vi bussen hem, gjorde oss i ordning lite snabbt och åkte in till stan igen för att träffa Sanna, Jenny och Mia. Vi gick och åt middag på Giovanni's Pizzeria, med fin utsikt, bl.a. en liten skymt av opera huset. Sen hamnade vi på någon konstig tysk krog, där miljoner (kändes det som) tyskar firade Octoberfest like never before. Haha. Inte så snygga människor, men alla var pepp och vi dansade i några timmar till rolig musik och flummade. Rolig as in spice girls, vengaboys, grease etc. etc. Haha. Vi var dock inte ute så länge eftersom både jag och Sanna skulle upp och jobba.

Idag åkte jag till Bondi och skulle börja jobba kl. 11. Men när jag kommer dit och börjar jobba så har tydligen chefen ändrat sig, så jag får ett annat pass. Istället för att jobba 11-19 fick jag jobba 11-21 och stänga. Bajs. Men jag gick och satte mig på stranden, åt en fruktsallad, kollade på alla surfare ute i vattnet och vips så var klockan 12. Träffade en trevlig svensk tjej som jag jobbade med. Hon berättade lite för mig om hur hon lärt sig att surfa. Snart är det dags alltså. I sommar (sveriges vinter) tänker jag ta surflektioner. Punkt slut.


Bondi Beach

Nu har jag kommit hem, och är svin trött! Jag ska upp och jobba imorn tidigt också. Imorgon jobbar jag i Newtown 9-19. 10 FUCKING TIMMAR! Aja, money money must be funny tack hej leverpastej som Andrea är konstig och gillar Godnatt!♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0