Oh how we've grown.

För ett år sedan så hade jag ett långt sista år av gymnasiet kvar framför mig. Det var projektarbete. Det var en miljard uppsatser. Det var prov. Det var läxor och inlämningsuppgifter. Det var skola hela dagarna. Det var hänga med johanna och madde på rasterna. Det var lite skolkande och försovningar. Det var äcklig skolmat. Det var dryga lärare (Marit!).
För ett år sedan var det ett höstigt svenskt 2009. Jag och Selma körde stenhårt på gymmet nästan varje dag. Jag dansade på DC med min dansgrupp 3 timmar i veckan. För ett år sedan levde jag mitt vanliga gymnasie liv i Uppsala. Det enda jag visste typ.

Det jag försöker komma fram till är att jag inte hade en aning, även fast jag gärna dagdrömde om det, att jag skulle sitta på andra sidan jorden, i en lägenhet som jag och min syster kan kalla "våran", ha ett full time jobb och till hundra procent ta hand om mig själv. Jag menar inte att jag är cool för att jag gör det, det har med att växa upp att göra, men jag hade inte en blekaste aning om att det skulle komma så snabbt. Livet kan förändras och visa vägar man aldrig trodde man skulle hitta. Man vet aldrig vad man kan förvänta sig.
Att jag bor i Sydney. Att jag har vänner som minglar runt på Beffta awards i London med stjärnor som Alicia Keys och Naomi Campbell,  att jag har vänner som jobbar på dagis, som flyttat till london, som gör volontärarbete, som jobbar som vikarie, som vunnit en skönhetstävling, som har blivit student i Uppsala, som tagit körkort, som ska bli mamma, som flyttat ihop med sin pojkvän, och som är kvar i Uppsala ströjobbar, festar och lever det lite mer typiska efter studenten livet.. Ja allt det hade vi ingen aning om för ett år sedan. Det är helt underbart att se hur alla går sina egna vägar tycker jag! Att alla gör sin egen grej. Det som känns rätt för dom. Men bara tanken på att alla är på så olika ställen nu, och att alla gör så olika grejer nu känns helt sjukt. Det var bara några månader sedan vi fortfarande satt i skolbänken, och inte hade någon aning.


It was just a moment ago..


Kommentarer
Postat av: marre

jag rös genom hela inlägget <3

2010-10-31 @ 14:15:16
Postat av: Paula

Åh gulle <3

2010-11-01 @ 06:28:39
URL: http://paulasimons.webblogg.se/
Postat av: nea

jag vill att du kommer hem nu :( <3

2010-11-01 @ 17:50:10
Postat av: Sara

:)

2010-11-04 @ 21:34:33
URL: http://litenvsstor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0