Sunday

Gårdagen var rolig, och vi hamnade på Fringe Bar, som va mer klubb än bar på lördagar. Det var roligt och vi dansade en massa och hade kul. Kvällen slutade på ett indiskt take-away ställe som var freakin amazing! Typ den godaste indiska maten jag ätit! Och jag har ätit mycket curry i mina dagar! Inlägget förtjänar faktiskt att bara handla om det, så gott vare! Kyckling och spenat curry med naan bröd som var to die for. Haha, kan man bli mer fetto!? Men don't worry, nu ska jag sluta tjata om mat.

Idag är Andrea på festival. Parklife heter den och ligger ganska nära oss. I moore park. Medans hon och Mia är där och festivalar så sitter jag och tar det lungt här hemma.

Och förresten, vi ställer om klockan idag. En timme frammåt. Så nu är jag 9 timmar bort och inte 8. Sen när Sverige ställer om blir det vell 10, om jag inte har fel. Oj oj. Time difference är så skumt. Sitter och pratar med Michelle nu och det är typ 4 på morgonen för henne och mitt på ljusa dagen för mig. Eller vet inte om den är så ljus.. det regnar idag. Tråkigt för alla parklifare.

Regnet här är crazy btw. Om man tror att det kan ösa ner i Sverige så har man fel. Igår när vi precis kom hem till oss så regnade det helt SJUKLIGA mängder. Typ floder på gatan när jag kollade ner. Aja, hoppas det blir varmt snart igen.

I veckan ska jag jobba 4 pass. 1 i Mosman. 1 i Newtown och 2 i Bondi. Vid Bondi Beach. Har ju inte varit där än. Trots att jag inte bor så långt bort från det.. Så där chillar jag nog lite innan eller efter jobbet!

Nu ska jag fortsätta läsa min braiga bok. Skinny Bitch heter den och den har börjat förändra mitt sätt att se på allt vi stoppar i oss och allt skit som finns i vår mat. Köttet vi äter, Mjölken vi dricker, Kaffet vi förgiftar oss själva med. Allt som finns i det och vad det faktiskt gör med kroppen. USH säger jag bara. Men den är sjukt bra!
LÄS DEN!



Kommentarer
Postat av: Rasmus

Vad står det då ? finns en liknande bok som heter Skinny bastard , samma författare tror jag .

2010-10-07 @ 16:59:29
Postat av: Paula

As mycket bra! Du borde verkligen läsa den där skinny bastard. Den är tydligen av samma författare fast för killar! READ IT! Den förändrar typ ens liv!

2010-10-08 @ 05:59:41
URL: http://paulasimons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0