Picnic in the park.

Igår hade jag och några picknick igen. Mest för att det var soligt och 25+, men också för att det är så mysigt att ha picknick och för man måste passa på innan sommaren tar slut.

Efter jobbet skyndade jag mig hem för att snabbt träffa pappa och Theo, sen fixa lite picknick-mat, fixa mig och snabbt cykla iväg igen.

Jag cyklade för att träffa fina Sara. Så cyklade vi och satte oss på en filt i stadsparken.

Jag hade mina fjäderskor på mig, som jag köpte i New York.
Jag bidrog till knyt-picknicken med en matpaj med tomater, zucchini, fetaost, rödlök och hemgjord pesto i, som jag hade hunnit göra i all stress efter jobbet.

Sen kom Desirée med Daniel och Pontus.

Och så kom Frida.

Sara var glad. Det var jag med, för att allt var så sommrigt.

Min tallrik. De andra hade med sig sallad, oliver, baguetter, brieost, melon, jordgubbar, chips och lite sånt. Gott var det!

Sen dök Michelle upp, som var jätte less. Hon hade fått böter av dumma busskontrollanter. Men jag tror vi gjorde ett bra jobb att få henne på andra tankar och bli glad igen.

Daniel och Desirée var glada, och kom med nyheten att dom skulle flytta in tillsammans. Det var gulligt.

Sen dök Maria och hennes nya pojke upp, och dom hade med sig vin och jordgubbar, som satt fint efter maten.

Och Maria var ju fräknig och söt som vanligt såklart!

Sen när det var mörkt cyklade vi hem. För det blir faktiskt mörkt på natten nu. Åh nej.. Jag vill att det alltid ska vara sommar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0