Filmlista

Jag hittade denna på Sandras blogg och tyckte den var rolig så jag bestämde mig för att låna den. Jag har så typisk tjejig filmsmak som man kan ha, men here we go:

Bästa film: The Holiday och The Notebook är dom första som poppar upp i huvudet. Men listan kan förstås göras lång.
Bästa tv-serie: Friends har jag nog vart mest trogen mot genom åren. Har sett alla avsnitt mer än tio gånger, om och om igen. Jag kunde varenda liten replik när jag var yngre. Men just nu så är jag inne i en Vampire Diaries period!
Tumblr_lhtgazgirl1qcxop7o1_500_large

Regissör: Jag har ingen större koll på Regissörer. Det finns många många duktiga!
Favoritskådespelare: Rachel McAdams, Natalie Portman, Brad Pitt, Johnny Depp, Ryan Gosling(!) är några jag gillar.
TV-serier jag följer: The Vampire Diaries, Secret Circle, 90210, Grey's Anatomy, Private Practice, Gossip Girl, Desperate Housewives, Hart of Dixie, Pan Am och Pretty Little Liars. Ja, jag är världens serienörd.
Komediserie: Förutom Friends så är jag inte så mycket för komediserier.
Mest romantiska filmscen: Dessa två! Från Pretty Woman, och The Notebook!

http://images3.cinema.de/imedia/9388/3189388,oH1A5A1F9IU0GEuAI18ccD37sQ1jjpI+3LfrkRQBo2iE8PryzCaqA8xnlbR4ZOYzviab4zNXnlvT18HBbnTgaw==.jpg

Tumblr_lhicqstnff1qefqqdo1_500_large

Skräckfilm: Jag tittar inte på skräckfilmer, tycker inte om dom! Jag har inte ens sett en hel skräckfilm. Jag har sett ungefär det högra hörnet av skärmen i The Ring och The Omen som ingen tyckte var läskig utom jag. Så ja, där har ni mitt skräckfilms history.
Min favoritfilm när jag var liten: My Girl var en film jag älskade när jag var liten. Sen Parent Trap också, jag och Andrea kunde replikerna, danserna, allt.

Tumblr_lv5wqyofpf1qafgl6o1_500_largeTumblr_lvwy3gcwro1r6aoq4o1_500_large393599_2812731440865_1336157315_33151069_171812060_n_largeTumblr_lurw22irml1qzk2upo1_500_large

Hetaste skådis: Det Vet Ni Redan. Ryan freakin Gosling. Min drömman nummer ett. Jag och Michelle satt och hade en konversation förra veckan om hur jag skulle flytta till New York (där han bor) och accidentally "bump into him on the street" och sen skulle vi bli störtförälskade. Såklart. Det är ju så livet funkar.
Hetaste svenska skådis: Svår! Vad har Sverige ens för kända tv-hunkar förutom Kinnaman och Skarsgård? Jag har ingen aning..? Så av dom två måste jag nog säga Joel Kinnaman (om han är snaggad). Det hela blir lite små lustigt då han faktiskt har dejtat en av mina vänner.
Bästa svenska film: Som sagt så är jag inte ett stort fan av Svenska filmer. Men jag måste säga att jag har skrattat en del åt Josef Fares filmerna Jalla Jalla och Farsan. Men det är inte alls den typen av filmer jag egentligen tycker om.
Bästa filmdjur: Dory, spelad av Ellen DeGeneres

Tumblr_l18mxn8cwb1qbcfq4o1_500_large
Bästa tecknade film: The Polar Express & Finding Nemo. Det kanske bara räknas som animerade filmer förresten..

Bästa Disney-film: Lejonkungen, Pocahontas och Tarzan. När jag var liten skulle jag dock alltid klä ut ming till antingen "Maariaan" i Robin Hood, eller "Fönheten" i Skönheten och Odjuret, men overall så tycker jag bäst om dom förstnämnda.
Basta filmscen: Dansscenen på taket i Step Up.


Dansen, musiken, solnedgången, Channing Tatum.. Allt!

Bästa scen i en TV-serie: Den är absolut inte den bästa scenen jag sett i en TV-serie, men det är en jag kommer ihåg efter alla år. I OC, när Ryan ska flytta i första säsongen och alla är ledsna, och så dansar han och Marissa en sista gång på Julie och Calebs bröllop.

Jag älskar låten också, det kanske är det som gör det.


Basta TV-serien i år: Secret Circle och Pan Am!

6193826190_f73976f8ac_z_large


Film crush: Jacob i Crazy, Stupid, Love (!). Graham i The Holiday. Jared i Into the Blue. Johnny Depp som Jack Sparrow. John i Dear John, Noah i The Notebook.... Ja the list goes on and on.

Tumblr_ltfw0mdzbx1qg8cbto1_500_largeTumblr_lubuzhvq921r3lb2fo1_500_largeTumblr_lvwtpsgh3g1r78rzuo1_500_large

TV serie crush: Stefan i Vampire Diaries. Derek i Grey's Anatomy.. och Mark i Grey's Anatomy.

390513_288812161156349_100000827032809_729380_1702366656_n_large

Om jag skrev en film: Skulle den vara en kärlekshistoria..
Favoritgenre: Drama, Romance, Romantiska komedier. Sen musik och dansfilmer också!! Och Surffilmer!  
Film du ser framemot: The Vow
Bästa kärlekspar: Noah och Allie
Bästa film i år: Breaking Dawn tror jag nog!

Vem skulle spela dig: Gärna Scarlett Johansson efter som hon är snygg och bra skådespelerska!
Vem skulle va din motspelare: Någon av dom på favorit skådespelar-svaret. Helst Ryan såklart.

Första filmcrush: Den första jag kommer ihåg är Chad Michael Murray i Cinderella Story.Tumblr_lw3gr4vloc1qi1l0fo1_500_large


Film-soundtrack: Soundtracket till Grease! Gud vad vi var galna i det i 6an!
Tv-serie-soundtrack: One Tree Hill har alltid grym musik på sina soundtracks!

 


Kommentarer
Postat av: Andrea

Vilket roligt inlägg! Blev fett sugen på romantiska filmer :P

2011-12-14 @ 05:38:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0