20 år!

Idag fyller jag år! 20 år! Betyder det att man är stor? Finns det nått kvar som man inte får göra? Köra moppe, check. Övningsköra, check. Ta körkort, check. Gå ut på krogen, check. Köpa alkohol på systemet, check. Vad mer finns det? Är det här den sista gången man fyller år och tänker "Yes, nu kan jag äntligen göra det där!". I alla fall om man tänker på svenskt vis. Här har jag ju fått köpa alkohol utan problem, så systemet är inte så wow för mig, eftersom det är 18års gräns här. Och i USA får man ju inte gå ut på klubbar föränn man är 21. Men men, nu snackar jag i Sverige.
Jag tror jag är mer orolig över vad jag inte får göra längre. Får jag inte längre tycka om att sitta i min mammas knä eller kramas med min mamma? Är jag för stor för sånt nu? Får jag inte längre vilja att min mamma ska följa med varje gång jag ska till doktorn? Får jag inte längre vilja att min mamma tar hand om mig? Måste jag göra allt själv nu?
Jag tror att vissa grejer måste man inte växa ifrån. Man har ju en mamma för en anledning, och vissa grejer tycker jag det är okej att behöva sin mamma till, så länge hon faktiskt finns där att hjälpa till. ♥

Ska försöka göra en liten resumé av födelsedagar som jag kommer ihåg. Inte för att jag har ett super minne direkt. Jag har bra korttidsminne och dåligt långtidsminne. För Andrea är det tvärt om, hon kan komma ihåg saker som hände när hon var 2 år, men inte komma ihåg vad som hände typ igår. Hm, jag undrar vad sånt beror på.

Aja, stay tuned!
Kommer även berätta vad vi gjorde imorse och vad vi ska göra ikväll! Puss på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0