Temperature drop!

I lördags var tydligen den varmaste dagen som Sydney har haft på typ 50 år eller liknande. Och jag SPRANG på morgonen! Inte konstigt att det inte gick så bra haha. På en dag har det gått från 42°C till 18°C! Inom bara några timmar igår sjönk temperaturen med 10-20 grader. Från att ha gått till jobbet i min tunnaste klänning, varm och svettandes, till att gå från jobbet och frysa ihjäl i spöregn och kalla vindar! Jätte skumt.

Jag misstänker att det kan ha med cyklonen att göra. Detta land får verkligen en omgång av naturkatastrofer i år! Översvämningar, cykloner, och nu är det bush fire i Perth också. Oj oj oj, vad ska komma härnäst?

När det händer mycket sånt samtidigt så tycker jag det är lite intressant att tänka på människor som faktiskt tror på att 2012 (som filmen typ) kommer hända. När man tänker på hur mycket naturkatastrofer som händer och hur vädret ändras och bara blir mer och mer galet i varje land så förstår man dom ju lite. Men personligen så tror jag bara att 2012 kommer att vara som vilket annat år som helst.

Idag är jag ledig! Sjukt skönt! I lördags mötte vi upp Sanna, Jenny och Mia på ett mexikanskt ställe som hette Cafe Pacifico och det var hög latino musik, serpentiner, tavlor, trummor. Ja, det var galet. Stämningen där inne var på topp!! Alla var taggade och vi drack Sangria, sen beställde jag och Andrea en varsin frozen Margarita så åt vi Nachos och satt och pratade. Sen gick vi och dansade lite på The Gaff (backpacker ställe nr 1!) men det var så sjukt varmt, vid midnatt var det run 30-35 grader. Jag skulle upp och jobba morgonen efter så vid 1-halv 2 så åkte jag och Andrea hem och däckade i värmen.

Bild hittad på google från Cafe Pacifico. Har egna bilder också men jag har inte orkat ladda upp dom än. Men det kommer!

Igår efter jobbet så gick jag hem till Mia i ovädret. Vi var där lite, sen bar det av mot en nord afrikansk restaurang som hette Radio Cairo. Det var lite Hejdå middag för Sanna eftersom hon flyttar hem till Sverige idag :(! Men det var en mysig kväll med god kryddig mat! Jag åt fisk och räkor i en god kryddig sås med cous cous till. Mums!

Det känns så konstigt att hon ska åka. Nästa gång är det min tur, då är det jag som åker. Jag vill inte. Fast jag vill samtidigt. Det här var en kapitel i mitt liv som jag aldrig någonsin kommer glömma. Men det är dags för nya kapitel att börja, och jag har redan planer på vart jag ska nästa höst/vår.
Men samtidigt så känns det lixom som att jag har min vardag här nu, jag bor ju här. Det kommer kännas så sjukt konstigt att åka till Sverige igen och på något sätt komma tillbaka till det man lämnade. Kan inte förklara det men det är så mycket blandade känslor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0