11 saker ni kanske inte visste om mig.

När jag var liten brukade jag släcka lampan i mitt rum och sätta på min discolampa och dansa och låtsas att jag var på disco.

Jag är sällan arg eller ledsen på riktigt, och om jag är det så går det över ganska snabbt.

När en kille spelar ett instrument så som gitarr eller piano så blir jag som förtrollad och han skulle kunna fria till mig och jag skulle säga ja utan att tveka. Sen i efterhand kanske jag skulle undra lite vad som hänt..

Jag kan inte titta på läskiga filmer. Det går inte. Även fast jag försöker så slutar det med att jag sitter och blundar och håller för ögonen mer än halva filmen. Jag blir paranoid och får mardrömmar om jag gör det. Den läskigaste filmen jag sett är the ring, fast jag kan inte riktigt säga att jag sett den för jag höll såklart för ögonen och kollade på en ungefär 2 centimeter i hörnet av tv-skärmen under lång tid av filmen.

Jag äter aldrig kött. Sist jag åt kött var för ungefär 5 månader sen. Kyckling har jag också börjat äta mycket mer sällan. Jag vill vara helt vegetarian, till och med vegan. Men det kräver tid, pengar och planering.. tyvärr.

Snåla och småsnåla och smygsnåla människor är det värsta jag vet. Snålhet är en vidrig egenskap tycker jag.

När jag var yngre så älskade jag att uppträda för mina föräldrar. Jag och min syster/mina kompisar kom på danser och sånger och så uppträdde vi för våra föräldrar sen.

Jag har fotfobi - Vilket innebär att du inte får röra, ens nudda mig med dina fötter/tår. Jag vet inte vad det beror på, men jag har haft det så länge jag kan minnas, och min syster brukade alltid reta mig och hålla fast mig och sätta sina fötter på mig. Får jag en fot på tex. mitt ben så är det som att jag känner bakterierna från foten på benet och måste torka av det. Jag inser att det är jätte knäppt men jag kan inte hjälpa det.

Jag somnar/slumrar till 7 gånger av 10 när jag åker buss själv. Jag vet inte varför, men jag tycker att det är riktigt svårt att hålla mig vaken på bussar. Samma när jag läser böcker. Det spelar ingen roll hur intressant boken är, jag tror jag aldrig i hela mitt liv har läst en bok längre tid i sträck utan att somna till lite.

När jag var liten ville jag sällan äta saker ihop. Åt vi tex. makaroner och köttbullar så ville jag äta bara makaroner. Tyckte inte om att blanda mat.

Jag mimar ofta till musik jag lyssnar på. Det kan vara hemma framför spegeln, på bussen med hörlurarna i öronen, på jobbet eller vart som helst egentligen. Fast ännu oftare går jag ju och sjunger med istället, fast nuförtiden så är jag lite rädd att vi ska få ännu mer klagomål av våra grannar he he. Sist jag pratade med dom efter vi fått klagomål om ljud frågade dom ju "Who does all the singing" Jag "Hehe thats me.. I can stop if you want, sorry.." Han: "No no, it's good singing, I was just wondering..". Haha!



Kommentarer
Postat av: marre

åååh fina paula!!! mer bilder på dig tack!!! <3

2011-02-09 @ 22:42:11
Postat av: Paula

Neh, jag är inte fin längre!

2011-02-10 @ 07:30:00
URL: http://paulasimons.webblogg.se/
Postat av: Michelleeeen

haha roligt att läsa :):) och jättefin bild btw <3

2011-02-11 @ 01:56:48
URL: http://michellejeng.blogg.se/
Postat av: Maaaallliiin

gud vad vacker du är pauuliiiie !

haha din fotfobi, saknar dig!

2011-02-18 @ 19:14:24
Postat av: Saga Bolund

Vad trevlig dina inlägg är! kommer definitivt läsa igen! :) Hoppas du har en bra helg :p

2011-02-23 @ 17:21:22
URL: http://jade.se/reseguide

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0