Födelsedagsmorgon!


Klockan 07.00 satt vi framför ett dukat bord, med kaffe på bordet, på Sheraton on the Park hotel i stan.
Där var det stor hotell frukost som serverades, och vi var överlyckliga över hur fint allt var och hur mycket gott det fanns.

Jag testade australiensarnas älskade Vegemite för första gången. Det var inte det äckligaste jag smakat (som många andra har uttryckt det första gången dom smakat det) men det var ingen hit hos mig.

Det fanns allt från nötter och ostar till...


alla möjliga bakelser och crossiants..

..till goda frukter så som melon, ananas, lychees, vattenmelon, passionsfrukt, äpple, päron, körsbär osv.

Sen fanns det hotellgjord honung som droppade lite fint.
Så fans det american pancakes..

och en massa yoghurt och flingor..
och en massa bröd och pålägg. Så fanns det också omelett på beställning, korvar, äggröra, gravad lax, nudlar, ris, misosoppa, tofu lite sånt som kanske inte känns som den typsika frukostmaten direkt. Men skulle man nu vara sugen på det, så fanns det att välja på minsann.  
Jag fick en fin liten present av syster. Det var fint.

Sen promenerade vi ut från hotellet och hela vägen hem. Skönt med promenad efter en stor hotellfrukost!

Vi stannade i en av Andreas favoritbokaffärer. Där var det väldigt mysigt och fint.  

Sen rusade Andrea iväg och jag gick och windowshoppade lite i Paddington och önskade att jag kunde få alltihop i födelsedagspresent av butiksbiträdena. (Dom två första bilderna!!!)

Hittade en superfin marc jacobs väska på Trunk - recycled fashion, som är en butik som har fina vintage designer märken. Den må ha varit second hand, och mycket mindre dyr än som ny, men tyvärr inte billig nog för min plånbok. Men fin var den.

Sen gick jag hem och vilade lite tills Andrea kom hem igen.
Resten kommer sen!


Kommentarer
Postat av: marre

åh vad gott och mysigt det låter!!!! :) puss <3

2011-02-24 @ 08:20:06
Postat av: Paula

<3 Det var det!

2011-02-24 @ 12:21:08
URL: http://paulasimons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0