We live the lives we choose to live, and we are free to choose whatever.


Ungefär en miljon tankar snurrar i mitt huvud nu. Det är mycket framtidstankar som snurrar. Planer som smids i mitt huvud. Jag vet vad jag vill i hjärtat. Men är det det smartaste? Bryr jag mig om det är smart eller inte? I am free to do whatever, och just nu tror jag att jag för en gångs skull tänker lyssna på vad mitt hjärta vill och inte vad mitt förnuft inser vore ett smartare alternativ. Jag har redan gjort det misstaget en gång och vad gav det mig? 3 års juridik och kriminal teknik som jag har noll användning eller glädje av.

Med andra ord så tror jag att det börjar formas en plan om vad jag ska göra efter Australien. Jag kommer sakna Sydney livet sjukt mycket. Jag vet inte riktigt hur jag passar in i lilla Uppsala nu. Jag vet ju självklart att jag har er där, och det kommer jag alltid att vara glad för, och det kommer alltid vara min anledning att återvända, men jag vet inte hur det kommer kännas. Jag tror med stor sannolikhet att det kommer att kännas konstigt. Som att jag började ett helt annat liv som var på väg att formas och sen helt plötsligt blir allt nästan som tillbaka spolat och så är jag tillbaka i ruta 1 igen. Men som sagt, har jag en plan behöver jag inte oroa mig. Går min plan/dröm i uppfyllelse så har jag ingenting att oroa mig för. Och den enda som kan få den att gå i uppfyllelse är jag. We always have a choice. A choice to choose the life we want. If you don't choose the life you really want, then is it really worth it?


bild:lelove


Kommentarer
Postat av: johanna

Det där är så sant ! < 3

2011-02-10 @ 23:09:19
Postat av: Michelleeeen

Såå sant!!

Får lite halvt ångest dock när jag läser detta haha. Måste börja smida ja med. Tiden går..

2011-02-11 @ 01:54:14
URL: http://michellejeng.blogg.se/
Postat av: Paula

Ja, smid på ba! Skönare att ha en plan och komma nån vart än att bara vara och sen inse försent att man inte gjort nått vettigt..

2011-02-11 @ 11:24:09
URL: http://paulasimons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0