Aspö!

I måndags åkte som sagt jag, Rasmus och Mormor till Stockholms Skärgård, för att träffa kusinerna och hjälpa dom att flytta in i deras nya sommarstuga. Det var 2 underbara dagar och jag fotade som vanligt som en galning. Så här har ni bilder!
(Haha, jag var tvungen att lägga till låten igen. Dels för att den passar så bra och dels för att vi gick och sjöng den hela tiden)

Clara, mormor och Alice!

Rasmus

Här var vi i Nynäshamn, där vi åt och väntade på att båten skulle komma.

Clara.

Alice

Bästa mormor, framme på Aspö.

Huset var sjukt fint och allting runt omkring! Detta är utsikt från ett av fönstrena!


Jag och Alice påväg ner för att kolla på stranden.

Gräslöksblommor!

När vi var klara med allt lyftande (Det kom en stor lastbåt med grejer som skulle upp till huset. Det var inte bara en bit att gå från båten till huset, utan det var också en stig uppför till huset. Så det tog ett tag och vi alla fick nog lite bättre kondition och lite starkare muskler.) så var alla supertrötta, så då drack vi mousserande vin och åt jordgubbar och chips.

Och spelade Canasta!

Jag och mormor var bland dom som vaknade tidigt, så vi tog med oss frukost och gick upp på en klippa och åt den, med utsikt mot havet. Mys!
Clara och Birthe var galna och badade näck när jag och mormor satt bredvid med fleecetröjor och frös som bara den!


Sen spelade vi ännu mer Canasta! (Ett kortspel som är mormors favorit. Det är jättekul!)

Och så lekte vi kafferep med fina koppar!

Utsikt från altanen!
Megagod lunch med kallrökt lax, sill, färskpotatis och hemmagjord rödbetssallad! Sa jag att det var JÄTTE gott?

Deras lilla strand med helt klart vatten!

Sen gick vi en promenad för att upptäcka ön lite!

Alice!

Filip

Mina fina kusiner!

Sen satte vi oss på en klippa och drack kaffe i solen.

Senare den dagen tog Rasmus färjan hem vid fyra. Och sedan jag och mormor vid sju! Två as mysiga dagar med bästa kussarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0