Att vara knäpp, naiv och 15 år


Låten hör till inlägget så jävla mycket! Denna låt lyssnade vi sönder!

Att ha sommarlov och vara uppe hela de ljusa nätterna bara för att man tyckte att man skulle passa på medan man kunde.
Att oroa sig över ingenting annat än hur Biologi provet ska gå
Att grilla med vänner på sommarkvällarna, lyssna på musik och röka vattenpipa och tycka att man var as ball
Att sitta ihop med tjejkompisarna så mycket att det var en självklarhet att följa med varandra in på toaletten och att läsa varandras sms
Att sitta och tänka på pojkar som råkade vara veckans förälskelse
Att vara femton/sexton år och klaga på att livet sög, när man egentligen var hur lycklig som helst
Att vara pinnsmal och kunna äta vad som helst utan att gå upp ett gram
Att ha ångest över saker som ex.vilka jeans man ska köpa när barnbidraget kommer
Att sitta och räkna ner dagar till då victorias secret bikinin ploppar ner i brevlådan, för att det var det viktigaste i livet
Att det enda man behövde ta tag i var att välja en klänning till skolavslutningen
Att gå på misslyckade fester som slutar med att polisen kom så man till slut satt och drack Xider på en parkbänk, men allt var lika kul för det
Att inte "få" tycka att det var roligt i skolan någon dag, eller att inte klaga på läxorna, för då var man ocool!
Att ha filmkvällar med gänget i nåns lilla rum, när det egentligen var mest spännande att sitta och trycka ihop sig i en och samma soffa i mörkret bredvid killarna
Att det värsta som kunde hända en dag i skolan var att Mp3 batterierna tog slut
Att hänga med pojkarna som var 3 år äldre och tycka att man var tuffast i stan
Att vara naiv nog att tro att man skulle vara friends forever med alla ens kompisar och hoppas på att ingenting någonsin skulle förändras
Att bada, åka moppe, leva på pastasallad, hoppa studsmatta, ha korta kjolar, sola, äta glass, cykla och gå barfota
Jag gick i 8an-9an och livet lekte, tyckte jag.


Har precis suttit och läst igenom min gamla blogg som jag hade i högstadiet. Herregud vilken nostalgi. Jag kan inte säga att jag saknar det, men gud vilken härlig tid det kunde vara ibland!


Kommentarer
Postat av: madde

åhh hehe ja ser dock inte alla bilder :(

2011-06-03 @ 21:06:57
Postat av: Paula

Så nu syns alla bilder tror jag ?:)

2011-06-03 @ 22:37:03
URL: http://paulasimons.webblogg.se/
Postat av: Guess whoooo!!

Ååååååå vad fint. Började typ grina när jag läste det och så skrattade jag en del. Såå sant! Måste läsa det igen och snyfta lite till (mens?) haha.

2011-06-04 @ 23:50:30
URL: http://michellejeng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0