Earthlings

Folk frågar, skämtar, driver om, tittar ned på, skrattar åt, tycker jag är knäpp och undrar varför jag är vegetarian, och varför jag tjatar om att man ska använda ekologiska produkter, äta ekologiska produkter osv.
Här har ni svaret en gång för alla! När ni har en timme över, snälla ta er tid att titta på denna dokumentär. Det är nog den viktigaste dokumentären ni kommer att se i era liv, och det är viktigt att så många som möjligt ser den här. Snälla, snälla var inte dumma och blunda för problemet. "Ser inget, hör inget, vet inget" börjar bli väldigt tröttsamt, och det är nog den mest korkade kommentaren som finns.
Om ni vill blunda för problemet bara för att ni ska må bättre, bara för att ni ska få eran hamburgare och njuta av den ifred, bara för att ni ska ha ett bättre samvete så är ni precis lika hemska, dumma och korkade som dom i filmen!
SE DOKUMENTÄREN HÄR!
http://ellen.warnerbros.com/images/blog/1210/08-earthlings-portrait.jpg
http://www.earthlings.com/

Det är inte hjärntvättning. Det är inte propaganda. Det är inga teorier. Det är ren fakta. Ren almänbildning.
Så länge man Vet vad det handlar om, så är man fri att göra valet själv.
Men att inte vilja veta, är det mest korkade valet man kan göra!


Kommentarer
Postat av: Andrea

Alltså, jag grät på riktigt när jag såg den. När de drog av skinnet och djuret blinkade efteråt, det gjorde fysiskt ont i mig. Och jag ska försöka med hela mitt hjärta att aldrig äta/använda animaliska produkter eller något som är testat på djur igen.



För övrigt, så är det nog du som borde jobba med reklam och inte jag, för du är en hejare på att sälja dina argument. (Och dina blogginlägg har inga stavfel längre. STOLT SYSTER.)



Puss finaste. Jag visste nog att om någon skulle kolla på den så skulle det vara du. Let's make a change baby.

2011-09-24 @ 04:01:56
URL: http://www.aisimons.blogspot.com
Postat av: Paula

Ja, ja grät genom hela filmen i princip!! Så himla himla hemsk!



Åh tack vad snäll du är!! (Haha YES!)



Puss!! Ja, verkligen. Let's make a fucking change!

2011-09-24 @ 11:36:36
URL: http://paulasimons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0