Hår hår hår hår hår!

Jag har blivit så sjukt fixerad av hår på senaste tiden att jag inte riktigt vet vad som flugit i mig. Eller besatt snarare. Ni kan fråga mina vänner (speciellt dom med fint hår) vad jag pratar om heela tiden! "Vad fint hååår du haaar. Åååh jättefint. Jag vill också ha!" Haha det är fan komiskt nu när jag tänker efter!

När jag och Andrea satt och skypade och båda satt och borstade håret samtidigt och diskuterade vad vi skulle göra med vårat hår och "titta visst ser det glansigt ut" så insåg jag att nu har det fan gått för långt. Haha! Vet inte riktigt vart denna besatthet har kommit ifrån, men det beror nog på det här med att jag har insett att det är så sjukt vackert med hår som är friskt, glansigt, välskött och långt. Och att jag vill ha det så himla gärna!

För några år sedan så borstade jag aldrig håret, klippte mig aldrig, slingade det och blekte det hela tiden och gjorde ungefär allt som är dåligt för håret. Detta får jag sota för nu när jag sitter och sköter om det och sköter om det men det bara slits av för att håret är så "dött" i topparna. Sönderslitet och sönderblekt. Det har noll liv i sig.

Men nu har jag som sagt var börjat sköta om det lite bättre, så vi kan ju hoppas på att jag fått lite längre hår och bättre kvalité om ca ett år? Ingen mer blekning blir det. Det sliter så sjukt mycket på håret!

Typ såhär vill jag ha. Tycker det är assnyggt!


Source.

Haha det kommer typ klia i fingrarna på mamma för att hon kommer vilja fixa utväxten så gärna. Som det redan gör.. "Kom igen då.. lite slingor kan vi vell göra... ska du ha sådär?" Frisörer alltså..


Kommentarer
Postat av: Andrea

Jag vill mer ha hela håret i samma färg nu. Men framför allt glansigt. Kan ju vara så att när man är för fattig för att bry sig om kläder och mode så bryr man sig om sitt hår, för det är det enda man har?

2011-09-19 @ 02:08:12
Postat av: Paula

Nja vet inte, jag bryr mig fortfarande om kläder och mode... I don't know what it is..

2011-09-19 @ 15:22:57
URL: http://paulasimons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0