Bajau

Jag facineras av Bajaufolket! De lever ett hårt liv på havet runt Philipinerna och Malaysia. De lever på fiske, och flera har numera bosatt sig på hus som står på pålar i vattnet, och har stenkoll på havet och tidvattnet och allting som har med det att göra.
 Läs mer här.





Här är en liten video om deras liv.

 Photo sources: Google. Video: James Morgan Photography

Jag och Michelle såg en dokumentär om detta på tv i söndags, och jag har inte slutat tänka på det. Nån gång i livet så ska jag åka dit, och fota! De är nog det sista dom tänker på men herregud vad vackert dom bor!

Kommentarer
Postat av: Andrea

OMG sådär vill jag bo!

2011-09-20 @ 14:05:44
Postat av: Andrea

AMAZING photography i videon alltså. Hemsk video också. Usch. Men coolt att se hela processen med hur fiskarna kommer till slutdestinationen.

2011-09-20 @ 14:18:02
Postat av: Marre

Jag såg också lite av den dokumentären! Sjukt

2011-09-20 @ 20:30:30
Postat av: Paula

Andrea: Jag vet! Det var min första tanke med, sjukt vackert! Och ja, hemsk video men bra video. Ja, the photography!! Han är jätte duktig, kolla på hans andra videos också!

Maria: Ja ! Jag fastnade verkligen för den, skulle egentligen kolla på True Talent men kunde inte slita mig!

2011-09-20 @ 22:47:32
URL: http://paulasimons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0