No expectations!

Hola! Jag har precis kommit hem efter en helt sjukt god brunch! Jag och ett par jag träffat på hostelet (assköna, en från Nya Zeeland och en från Sydafrika, fast dom reser runt och jobbar lite här och vart, senast i frankrike, och nu ska dom till Florida och jobba, efter 7 månaders resande) mötte upp ett gäng amerikanare som dom träffat dagen innan, på ett brunchställe som var helt amazing! Jag åt Vegetarian burrito bowl vilket var en skål med frijoles och grönsaker med ägg, avokado, tortilla bröd, sourcream och tomatsalsa till! Sjuuukt gott! Lyx på hög nivå! Men eftersom mina senaste frukostar har bestått av tråkig toast med sylt (dom har bara sylt, honung, eller nån konstig kolasås på mackorna till frukost här), och torr gröt på hostelen, så tyckte jag att jag var värd en god brunch! And it was sooo worth it!
Igår fixade och trixade jag med flygbiljetter och annat krångel hela förmiddagen. Sånt som är tråkigt men måste göras. Men på eftermiddagen vart det stranden! Vi spelade Rummikub och badade och somnade en liten stund i solen. Sen skulle Nic åka och handla eller nått, men jag ville vara kvar och se solnedgången, så det var jag och det var jätte vackert! Isla Mujeres är dock så himla mycket turistigare än vad jag läst om på internet, och i lonely planet osv, men det är fortfarande sjukt vackert! Men det känns inte direkt som Mexiko. Men men, sålänge jag har havet nära mig så är jag nöjd!
Idag kommer Chris och Andrew hit också (killarna jag hängde mest med i Tulum). Det ska bli jättekul! I veckan ska jag bara njuta allt vad jag kan! För tyvärr så bär det av hemmåt snart! Jag vill verkligen inte, och jag får ont i magen bara jag tänker på det! Men med min budget har jag redan klarat mig så mycket längre än vad jag trodde att jag skulle, så jag är så sjukt tacksam för hela den här resan! Det har hitills varit en av de bästa resorna i hela mitt liv! Jag har träffat så många fina, inspirerande, coola människor, och sett så otroligt många vackra platser! Det bästa av allt är att ingenting var planerat! Jag kom hit med en Mexico Lonely Planet guidebok i handen, som jag hastigt köpt kvällen innan på Dubais flygplats, och hade ingen aning om vart jag skulle, och hade noll förväntningar!
Jag har blivit kär i Centralamerika och Karibien, och jag kan säga att detta är bara en början. Detta var bara den första av måånga resor hit. Nästa gång vill jag se mer av Centralamerika och Sydamerika också! Jag behöver bara more money and more time! Sen så!
Hasta Luego!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0