Omelette

Här kommer ännu mer matbloggande. Jag och Andrea skämtar alltid om att vi bara borde starta en matblogg istället, för vi tar alltid kort på mat (och bloggar om det). Haha, men nu börjar det nästan bli dags, haha. Nejdå. Jag håller mig till den här bloggen. Ni får stå ut med överflöd av matbilder ibland!

Idag åt jag som sagt en amazing omelett till brunch! Så sjukt gott! Har som sagt saknat det här med att laga egen mat!

Började med att skära upp lite rödlök, paprika och en tomat. Sen fräste jag vitlök i olivolja, sen rödlöken och paprikan också.
Sen hade jag i tomaterna också, och sen 2 ägg. Och massa kryddor såklart. Persilja, basilika, citronpeppar, salt.. ja, mina favoriter helt enkelt. Sen rev jag lite parmesan på.
Sen om man inte är megahungrig och bara vill äta nununu så kan man ju ha tålamodet till att försöka få till en fin omelettform också. Men i mitt fall var jag megahungrig och skrapade i princip bara av allting på en tallrik. Lika gott för det! Och just det, innan jag gjorde det så lade jag keso i också! Mums!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Åh looks so goooood

2012-04-28 @ 15:32:14
URL: http://www.aisimons.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0