Tulum!

Hola! Nu är jag tillbaka i Mexiko, i Tulum. Sista dagen på Caye Caulker spenderades på the split, där jag låg lite för länge, och brände mig lite. Men jag kunde inte slita mig från att ligga och stirra ut i det turkosa vattnet och drömma. I'm such a dreamer. Ibland undrar jag om jag någonsin kommer att skaffa mig ett "vettigt" liv (ur andras ögon). Det finns alltid så mycket press från alla håll vad man borde göra, och att man måste "växa upp" osv. Men det är upp till en själv om man väljer att ta emot pressen, eller om man borstar av den och skapar sina egna mål. Den enda som egentligen har rätt att pressa en till att göra något är en själv. Kom alltid ihåg att du lever för dig själv, och inte för någon annan. Du kan göra precis exakt vad du vill, trots att folk lär säga emot.
Efter the split så hade Isabel kommit till ön. Isabel var en del av "la familia" i Flores. Alltså en av dom i gänget som vi hängde med där. Jag och isabel låg i hängmattorna och pratade om livet ett tag, sen gick vi alla ut och åt en liten Hejdå middag för mig. Sorgligt att lämna Anna efter 24 dagars resande ihop! Men jag är inte orolig, jag vet att både hon och jag klarar oss finfint på egen hand också!
Så klockan 7 igårmorse hoppade jag på en båt till Chetumal i Mexiko. Efter dryg lång väntan i customs (immigration är alltid kaos vid gränserna! Det tar hundra år!) så hoppade jag på en varm och svettig buss på 4 timmar upp till Tulum. På kvällen åt jag The Weary Travellers goda middag(hostelet som jag bor på), som man får köpa och grilla själv, och sen hängde jag med ett gäng engelsmän och en amerikansk tjej och drack lite öl. Till slut tog tröttheten över och jag somnade som en bebis i sängen.
Now: Off to Tulums beautiful beach! Gud vad jag har längtat!