More Life

Var vid poolen en snabbis imorse, men fan vad det stekte! Så jag gick hem efter nån timme, lite yrare än jag var när jag kom och kanske en gnutta brunare. Har precis ätit lax till lunch och gjort mig i ordning. Nu sitter jag och väntar på min taxi, som aldrig verkar vilja komma, för nu blir det shopping!

De här raderna ska jag försöka leva mer efter!

Ha en fin dag!

Movienight

Det blev hemmakväll ikväll. Jag var mer in the mood för myskväll.

Oh well, nu börjar det en ny film här. Pappa jobbar ju inom satellit TV så han har typ en miljard kanaler! Och nästan alla går det bra filmer på ikväll! I'm in luck!

Lazy day

Idag har jag legat och slumrat vid poolen hela dagen. Med några badpauser i solandet såklart. Riktigt fint väder har det varit! Har precis ätit lunch. Fisk med massa sallad. Är vanligtvis inte ett jätte stort fan av friterade saker, men tillsammans med fräsha sallader är det okej!

Ikväll blir det antingen cocktailparty med massa kostymnissar, och en eventuell utgång efter det. Eller så blir det hemmakväll med sex and the city box. Vi får se vad jag blir sugen på.

My bed

Min säng blev precis en sprattlande snarkande pojke fattigare och en sprattlande snarkande hund rikare. Att jag aldrig får någon ro.

Day and night.

image description
Min dag började med att jag drog med mig Theo till pooleni compoundet.
Vi låg och solade, övade på att dyka,och lekte namnleken. Och Rasmus kom också förbi en sväng.
Efter poolen så kom Adam hem till oss (han ska egentligen vara hos sin mamma den här veckan) för att leka med Theo en sista gång innan han åkte. Vi åt lunch tillsammans och spelade temple run.  Sen packade killarna och sen var det helt plötsligt kväll och dags att skjutsa dom till flygplatsen.
image description
Pappa släppte av mig på vägen, på Dubai Mall, där jag gick runt i några affärer innan jag mötte upp Mathilda och Samantha för middag vid fontänerna. Där var det en miljon turister som ni ser.
Burj Khalifa var högt och fint som vanligt.
Samantha och Mathilda. Vi åt på en japansk/italiensk restaurang (konstig blandning egentligen). Jag delade på sushi och pasta med Samantha och blev megamätt! Sen tog jag taxi hem och taxi chauffören visste för en gångs skull vad jag menade när jag förklarade vart jag bodde. Yesss. Sen har jag och pappa lyssnat på och sjungit till Whitney Houston resten av kvällen... Det märks att boysen har åkt!

Mall Of the Emirates

Hej! Jag är så trött och seg i hela kroppen idag! Vet inte varför! Igår hade jag huvudvärk heeela dagen och idag har jag vart megatrött och haft ont överallt typ. Vet inte riktigt vad det är med mig. Jag orkar verkligen inte bli sjuk!

Jag och Rasmus gjorde ett krystat besök till Mall Of the Emirates idag för att göra nånting på hans näst sista dag här. Det är sandstorm ute igen så poolen eller stranden gick inte. Men efter vi gått runt i en timme var jag så trött så jag svimma, eller nja, men nästan så. Så då satt vi lite på en restaurang sen åkte vi hem. Jag som inte skulle spendera mer pengar på mat och taxi kom hem från mallet tomhänt, och det var det enda jag spenderat pengar på. Fan då! Imorrn blir det förhoppnngsvis lite shopping dock! Då ska jag till Dubai Mall med Mathilda. Då är det Kläder som det ska spenderas på!!!

SUP!

Kom nyss hem från stranden där vi har hängt hela dagen. Badat solat och paddel surfat!! (Stand Up Paddlesurfing) Det var as kul! Jag fick någon form av surfing på den här resan iaf! Haha. Nu blir det dusch och lunch-middag. Sen får vi se vad vi hittar på!

Saturday

Hejhej! Igår efter vi kom hem från Reem hade vi lite planer att gå ut. Men jag var så sjukt trött så det blev inte av. Idag är jag också sjukt trött och seg i kroppen, jag förstår inte riktigt varför? Men men. Idag, om vädret tillåter ska jag ligga i solen, med bra musik i öronen och ha det skönt. Killarna åker hem på måndag så hänga med dom ska jag också göra! Have a nice day!

Bild från igår innan vi gick ut och åt.

Reem Al Bawadi

Kom nyss hem från middag på Reem. Jag och Rasmus mötte upp Mathilda för att visa henne lite "arabisk kultur". Hon kom ju hit förra veckan, och undrade vart alla araber höll hus, och om det fanns nått typiskt arabiskt vi kunde göra (som det knappt finns eftersom mindre än 15% av befolkningen här är folk som faktiskt kommer härifrån.). Så jag tänkte att på Reem kan man iaf få lite god arabmat så då kanske hon fick lite middle eastern känsla. Det var asgott och vi blev hur mätta som helst. Som vanligt alltså. Reem är bäst!!

image descriptionimage descriptionimage description

21st Birthday!

Idag är det min dag! Jag fyller 21 och det känns jättebra! Vi var och åt brunch imorse på Jumeirah Beach Hotel, där dom hade världens största frukost buffé. Dom hade ALLT! Jag började med omelett och fruktsallad och sen gick jag mest och småplockade. Tyckte inte jag åt så jättemycket men hiiimla mätt blev jag!

Nu på dagen har vi hängt vid poolen lite. Lyssnat på musik och solat. Och snart ska jag och pappa iväg på massage!!!! Jag har aldrig på mina tjugoett år varit på massage, men jag har alltid velat, så det ska bli så himla nice!

Ikväll blir det tårta med småpojkarna, sen middag ute, med dom större pojkarna (pappa och Rasmus) och senare blir det såklart party! Åh, jag älskar att fylla år!

Time flies

Hej på er. Dagarna flyger förbi här och jag har redan varit här i en och en halv vecka! Det känns det verkligen inte som!!

Senaste dagarna har jag hängt lite mer vid poolen, vart på gymmet, hängt på MoE med Rasse m.m. När vi var på Mall of the Emirates så gick vi runt lite, sen ville vi sätta oss någonstans. Så frågade Rasmus någon som jobbade där vart man kunde röka shisha (för det är Rasmus favoritaktivitet när han är här, haha) så gav hon oss nån halvdan förklaring om att vi skulle åka längst up på Harvey Nichols (som är en stor affär där dom säljer lyxmärken). Så vi gjorde som hon sa men tyckte det verkade jättekonstigt och undrade om hon verkligen förstod vad vi frågade. Vi hittade inget så vi antog att hon hade fel. Men innan vi gick så frågade vi en till, som jobbade inne på Harvey Nichols. Och rätt som det var så går vi in längst in i hörnet på denna lyxaffär, så kommer vi in och hittar en jättestor restaurang med middle eastern inredning och bara en massa locals som sitter och äter arabmat och röker shisha. Man kände helt plötsligt av den arabiska kulturen lite. Som man annars inte gör!

Såhär såg det ut. Jättemysigt ställe, på jätte random plats!

Beach day!

Idag har jag varit på stranden. First time. Killarna vägrar ju gå dit med mig (dom diggar poolen mer) men jag är mer en strandtjej så jag hänger hellre på stranden! Älskar havet!

Så idag mötte jag upp Mathilda, en gammal kompis från Sverige som flyttat hit, för att beacha lite. Vi låg och catchade up (ursäkta svengelskan), för vi har verkligen inte setts sen högstadiet ungefär, och åt frukt och solade. Det var mysigt. Förutom att det blåste riktigt mycket och att vi nästan fick några kitesurf segel i huvudet. Men ja, stranden är alltid nice!

Vi var på Kite Beach, där det var en miljard surfare. Vi låg och var livrädda över att ett av alla segel som åkte över oss skulle krasha ned i oss. Men förutom det så blev ganska sugen på att lära mig Kitesurfa.

Mathilda, med hennes kamera som laddade ur ungefär en sekund efter hon tog upp den. Better luck next time!

New

Här är mina fetingsnygga jeans som jag köpte här om dagen. Jag har alltid jättesvårt att hitta jeans (mest för att jag hatar att pröva jeans i affären, så jag gör det aldrig) så jag blev jättenöjd när första bästa paret jag provade inne på Zara passade jättebra! Ska nog dit nån dag och köpa flera! :)

Brothers

Hej! I fredags var vi på fest/middag på Grand Hyatt. Vi var ett stort gäng och vi drack vin, åt grillat och satt vid poolen i soffor med tända facklor och bra musik. Sen drog jag, pappa och Rasse vidare till Dubai Jazz Festival. Där satt vi på VIP terassen och drack gratis drinkar och diggade till musiken. Vi såg Jools Holland, en riktigt talangfull pianist med hans storband. Sjukt bra musik! Fan vad jag älskar jazz!

Igår var vi på Dubai Mall. Jag köpte nya jeans bl.a. och så åt vi mat och passade pojkarna lite medan pappa var hos doktorn. På kvällen var vi på avskedfest på Reem för pappas kompis Samira, som ska åka hem efter att ha vart här i två år. Det var trevligt, och GOD mat såklart!

Just nu är stora killarna ute och kör cross och jag är hemma och leker med lillkillarna. Nice having all my boys around ♥

Igår, utanför Dubai Mall.

Poolside

Hej! Jag har precis ätit Rowenas goda mat. Det blev en sen lunch/tidig middag typ. Ikväll kommer Adam hit! Åh vad jag längtar efter honom! Det ska bli mysigt! Sen är kvällsplanerna lite oklara än så länge, men det lutar åt James Blunt konsert.

Efter dagens pool session känns det faktiskt som att jag fått lite färg! Wooh!

Watch, bag, sunnies.

Jag dog lite när jag såg de här bilderna från Gary Pepper Vintage. Precis allt som jag gått och suktat efter. Senast idag stod jag och provade dom glasögonen. Och Alexander Wang väskan är to die for, och vi ska inte ens tala om hur mycket jag vill ha Michael Kors klockan!!!!!!!
image descriptionimage descriptionimage description

Dessutom har hon fint tjockt hår. Hon har allt jag vill ha och lite till. Haha. Nej men seriously, klockan, väskan och solglasögonen, NU tack! ♥

Afternoon

image description
Hello. Klockan är fem här och jag småfixar mig lite. Pappa slutade tidigt idag så han kom hem för ett tag sen. Ikväll blir det middag hemma (Rowenas mat!) och sen så kanske det blir lite shopping. Vi ska till nått shopping mall ikväll. Antingen MoE eller Dubai Mall, får se. MoE ligger ju bara 5 minuter här ifrån, så det lär bli det.
Det blev poolen idag igen. Och nu börjar jag få lite lite färg faktiskt. Haha. Sakta men säkert som sagt :P. När killarna kommer ska jag dra med dom till stranden hade jag tänkt. Den ligger ca 15 minuters promenad härifrån. Jag saknar havet ♥, men det känns roligare att ha sällskap på stranden än att ligga där själv.
Imorgon ska vi på James Blunt konsert. Det blir nog roligt! Det är Dubai Jazz Festival just nu så det är konserter hela tiden. Förutom James Blunt så kommer även Jason Mraz och James Morrison. Gissa om jag är taggad på Morrison. Älskar honom! Sen var det något jazzband eller något som vi hade biljetter till på fredag. Jazz alltså, my kind of music!!

Valentines day

Hej! Dagen har spenderats vid poolen. Slumrade till lite i solen med bra musik i öronen, skönt! Är inte brun för det dock. Har kört spf 30 både idag och igår. Jag vill låta min spökbleka kropp få vänja sig lite vid solen, så jag inte bränner mig. Min plan är att sakta gå ner med solskyddsfaktor, så jag blir brun, utan att bränna mig for once. Det brukar alltid vara så att jag, efter några dagar, inte tycker att det behövs längre, för att jag fått lite färg. Så bränner jag mig ju såklart, för det behövs alltid, hur brun man än är. Så på med solkräm så är du (hopefully) skin cancer free!
image descriptionimage description
Pappa kom hem med en ask chokladhjärtan till mig och ett fint valentines day kort. Det var gulligt! Sen har vi vart ute och ätit med pappas kompisar. Det var trevligt, och jag och papsen åt jättegod sushi!!! Så fick jag en ros av servitören också. Mysigt. This was a nice valentines day!

Kommentarsfunktionen ska funka som vanligt igen. Just FYI. *hint hint* ;)

(Love)ly breakfast

Happy valentines day min älskade familj och mina fina vänner, och ni andra också! Jag börjar min Valentines med ett blåbärshjärta i flingorna. Mums.

Jag är inte den som surar över att det är alla hjärtans dag bara för att jag inte har någon att fira den med. Utan jag ser det mer som en dag då man ska sprida kärlek till dom man älskar. För det finns ju mer kärlek i ens liv än bara kärlek till en flickvän/pojkvän. Så sprid kärlek till alla ni älskar idag hörrni! Så blir det en dag fylld med kärlek!

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

We will always love you

Jag måste, precis som alla andra, tillängna ett inlägg till Whitney Houston. Hon var en av de största sångerskor vi haft, och hade många grymma hits och framförallt en GRYM röst. Hon är en legend! Unga som gamla kommer alltid att lyssna på hennes musik. Det var inte oväntat, men väldigt väldigt synd att allt slutade med droger. Jag säger bara en sak! Don't do drugs kids!

image description
Amy winehouse, Etta James och Whitney Houston har alla dött inom tiden av ett år. 3 fantastiska sångerskor har lämnat oss. Vi kommer att komma ihåg deras musik föralltid! I know I will! Rest In Peace.

Här är en video, när Whitney verkligen var on top of her game, med I'm your baby tonight.

By the pool

image descriptionimage description

Hängde vid poolen mest hela dagen idag. Det var nice! Simmade några längder också. Nu på kvällen har jag och pappa ätit middag, tittat på senaste Californication och gått en promenad med Rusty.

Jag vet, jag har världens vackraste fötter, heh. Skorna är fina i alla fall!

Rusty

Såhär fint var det när planet lyfte från Sverige.

image description

Och såhär söt är Rusty. Han var dock lite över-ivrig idag och hoppade upp på soffan lite för snabbt så att han gjorde illa benet lite. Tror dock inte det var nån fara för nu går han på det igen utan problem. Men ja, han är söt och typ mega exalterad mest hela tiden.

Goodmorning Dubai

Hej på er! Jag vaknade precis upp i Dubai hemma hos pappa. Flygresan gick jättebra och det gick väldigt snabbt och smidigt. Jag landade 02.10 inatt och vid 3 /halv 4 tiden var jag klar på flygplatsen (riktigt lång passkontrollkö!) och då hämtade pappas snälla chaufför upp mig och så åkte vi hem till papsen, till hans nya hus.
Idag tänkte jag utforska området lite. Gå ut med Rusty en sväng och se mig omkring och sen gå till poolen tror jag. Pappa jobbar tills ikväll, så vi får se vad vi hittar på då.

Pappas fina hund Rusty, som välkommnade mig väldigt glatt. Detta är en av de bästa hundraserna jag träffat på. Så himla härligt humör! Alltid glad! ♥

Hejdå Sverige

Trots det fina vädret idag, så är jag sjukt lycklig att jag lämnar Sverige för palmer och varmare väder! Det kommer bli underbart!

Just nu sitter jag incheckad och klar vid gaten och väntar på att få gå på planet! Woho.

Time to go

Jag ligger och gosar med Ludde en sista gång på en månad. Jag tror det kommer bli väldigt tomt för honom när jag åker. Det är jag som går ut med honom mest, tar hand om honom på dagarna, och såklart gosar med honom och ger honom mest kärlek. Lillvovven ♥

Snart kommer Lars och hämtar mig och kör mig till Arlanda (Mamma är nämligen fullt upptagen med att hetsstäda inför visningen av huset idag). iPaden är med så ni kommer få en och annan uppdatering, och när jag är framme kommer jag blogga som vanligt. :)

Puss!

All packed and ready to go.

Hej! I know, jag är en dålig bloggare nuförtiden! Men men.
Vet ni vad jag gjorde idag? Förutom tusen andra ärenden så köpte jag även en liten tidig födelsedagspresent till mig själv! Nämligen Canon objektivet (i förra inlägget). Jag är SÅ nöjd trots att jag knappt hunnit prova det! Men ja, i love it!
Annars (förutom att packa och göra ärenden) har jag myst med familjen både idag och igår. Igår åt jag och mamma sushi och drack ett glas vin och pratade. Och ikväll gjorde mamma jätte god lax & spenat pasta och så åt vi Gino till efterrätt. Gott!!! Känner dock inte att jag är i bikiniform direkt, men who the f*ck cares? Det finns ju gym där så ;)

Nu ligger jag i sängen färdigpackad inför Dubai. Imorgon går planet vid 14 nånting, och jag är så himla excited. Skypade med pappa en längre stund igår och jag fick se delar av hans nya hus. Det ser jättefint ut! Dessutom finns det pool, tennisbana och gym i området, och det ligger ungefär bredvid Mall of the Emirates! NICE!

img source

Nu ska jag föra över lite serier till iPaden så jag kan underhålla mig lite under flygresan imorgon, sen ska jag sova. Godnatt på er!

Want

Drömma kan man alltid. Ett Canon EF 50mm f/1.8 II objektiv och en guldig Michael Kors klocka är högst upp på önskelistan just nu!

Hello

Idag står mycket på schemat. Ska till doktorn, sen ska jag hinna med en hel del ärenden på stan och även träffa Johanna. Ha en bra dag hörrni!

Adam 7 år

Idag fyller Adam 7 år!! Jag kan verkligen inte fatta att han har blivit så stor redan! 7år lixom!! Det känns som han var en liten bäbis nyss!
På söndag åker jag ju dit så då får jag träffa honom nästa vecka. Har inte vart där på jättelänge så jag saknar honom Jättemycket!
Grattis på födelsedagen sötaste lillebror!!

Bilder av Andrea Simons

Today's Lunch: 3 salads.

3 Sallader:
Ruccolasallad med soltorkade tomater, paprika, gurka och körsbärstomater.
3-bean-salad på kikärtor, kidney bönor och vita bönor.
Avokadosallad med keso och ägg.

Den sista är helt amazing! Och även lätt att göra. Mosa 1 avokado i en skål. Skär upp lite rödlök och rör i. Ta ungefär 1½ msk keso och blanda i. Koka ett ägg tills det är hårdkokt (ca 8-9 minuter från att det har börjat koka. Det varierar dock väldigt mycket beroende på vad man har för spis.) Skala och skär ägget i små bitar. Blanda i ägget i röran. Salta och peppera (och citronpeppar!). Strö lite färska örter på, som basilika & persilja(om man vill). Njut.

Det var dagens lunch. Hehe, min blogg börjar nästan övergå till en matblogg!

This week

Godmorgon snyggingar! Denna vecka är det en hel del som ska fixas. Jag ska hinna med ett doktorbesök. Jag ska städa en massa, då vi har visning här i helgen. Jag har ärenden jag måste göra på stan, till banken, till tele 2 osv. Jag ska hinna hänga med fina kompisar och allt innan söndag. För då mina vänner, åker jag till sweet Dubai i nästan en hel månad. Det ska bli enormt skönt att få se solen!

sources: 1,2

Happy!

Idag är jag glad! Jag har vart ledig idag, vilket har varit mega skönt efter en vecka full med jobb. Men ännu gladare är jag för att jag efter att ha pratat med min hudläkare imorse fått beskedet om att jag ska ta ett uppehåll med min medicin medan jag är i dubai (eftersom att man inte får vara i solen för att huden är extra känslig och därmed är risken för hudcancer högre). Så under hela dubai vistelsen kan jag alltså vara i solen och inte behöva ha solskyddsfaktor 50 och undvika solen. Så himla himla himla skönt! Nu kan jag slappna av och njuta av solen på min semester! Inte för att jag är lika mycket för att ligga och steka och försöka bli brun som jag var för några år sen (då det var typ det viktigaste i världen) men att kunna vara i solen utan att oroa sig (mer än vanligt) om hudcancer och att bränna sig känns jätte skönt!!
Åh vad jag längtar efter att komma bort!

Update: För er som inte visste det så är det Roaccutan jag äter. Som är en av de starkaste medicinerna man kan äta emot Acne, som jag haft problem med i flera år.

Älskade hus!

Jag vet inte om jag har nämnt det, men vi ska flytta. Flytta ifrån vårat älskade hus. Det här är huset jag bott i längst i mitt liv, vi har bott här runt 7 år. Det har vart ett så bra hus. Vi har haft många många många glada stunder här. Studentmottagningar, födelsedagar, galna fester osv. Många minnen! Fina minnen! Eftersom jag flyttat runt mycket i mitt liv, bott i Stockholm, Dubai, Lövstalöt, Åkersberga, Australien osv. så har jag haft många hem, men det här huset har kännts mest som hemma! Antagligen eftersom jag bott här längst.
Nu ligger huset uppe för försäljning, och vi ska flytta till ett helt nybyggt hus, nästa höst. Eller, jag vet inte hur länge jag kommer att bo kvar hemma, men familjen ska iaf flytta till ett nytt hus. A new start. Ett nytt hus där vi skapar nya minnen. Det blir fint. Men jag kommer att sakna vårat fina hus! Huset där jag spenderat hela min tonår.
Bilderna är på kök/vardagsrum på övervåningen. Badrumet på nedervåningen. Mitt rum, och mitt och Rasses "Walk in closet"-rum.
Picture Source
New beginnings - here we go!

Instagram

Det har varit lite problem med kommentarern på bloggen. På vissa inlägg har det inte gått att kommentera. Jag kontaktade blogg.se och det berode tydligen på deras blogg-app. Dom inläggen som inte går att kommentera är alltså dom som jag skrivit på iPaden.. Blir inte lika ofta att jag orkar sätta på min sega dator nu när jag har iPaden. Därför har bloggandet varit lite segt också. Men tydligen så jobbade deras tekniker på problemet, så det ska nog lösa sig snart! :)

Förresten så har jag gått och blivit en instagram nörd. När uppdateringen här är dålig så är den nog bättre där! paulasimons heter jag på IG, så ni med iPhones eller iPads kan ju gå in där och kolla.

Bestie

Min älskade Michelle kom förbi nyss efter jag kommit hem från jobbet. Hon åker till Indien imorgon och lagom till då hon kommer hem åker jag till Dubai, så vi kommer inte att ses på längre än en månad! Det känns konstigt. Sist vi var ifrån varandra så länge, och inte pratade i telefon cirka varje dag var när jag var i Australien. Då var vi dock väldigt duktiga på att maila, men ja. I'll miss you bestie!

Här har ni henne i denna månadens Amelia i ett 7-sidors modereportage om vårmode. I feel like a proud mama! Och inte nog med det så gick hon även visning på stockholm fashion week i veckan också!! Jag tror dock inte jag får lägga upp dom bilderna. Dessutom ska hon gå en visning på Bangalore fashion week nu när hon är i Indien också!! Jag är mega stolt!!!!!! Min vackra Michelle!