Blueberry and Banana pancakes

Idag gjorde jag "nyttiga" pankakor. I dom var det blåbär, bananer..


..ägg, kanel..

..och kokos.


Först mosade jag bananerna. Och vispade ägg. Sedan vispade jag ihop bananerna och äggen, och tillsatte blåbär, kokos och kanel. Så var smeten klar!

Sen stekte jag små fina pankakor. Det tog lite övning att få dom runda och inte söndriga.


Sen hade jag och Theo pankaksfest och jag åt mina med värmda blåbär och kiwi.

Theo däremot gick all out och hade glass, grädde, sylt och sirap på sina. Men då var ju iaf pankakorna lite nyttiga.
Receptet kommer från Green Kitchen Stories som har ungefär världens mysigaste matblogg med vegetariska, glutenfria, ibland veganska och raw-food recept m.m. och hur fina bilder som helst. Check it out!

Kommentarer
Postat av: Andrea

Så du har börjat gilla den nu? ;)

2012-01-22 @ 02:09:52
URL: http://www.aisimons.blogspot.com
Postat av: sanniii

fyy faan va gott !! =O

2012-01-22 @ 21:03:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0