Spell & The Gypsy

Dör lite på hur vackert det här är. Bilder från Spell and The Gypsy


Calimera

Hej! Hela den här veckan har jag i princip bara jobbat. Långa långa pass och deckat när jag kommit hem ungefär. Men imorrn är sista långa jobbpasset innan det blir sol, "Calimera" och hav i en vecka igen! Det ska bli extremt skönt efter den här veckan!!! Jag behöver en paus från livet just nu!

Såhär kommer mycket av nästa vecka se ut! Det finns inget som gör mig lyckligare än att resa!


Portobello veggie burger with shrimp

Hittade två portobellosvampar i kylen och bestämde mig för att hitta på någon rolig middag. Jag tror jag aldrig har ätit portobello förut, men tänkte att nått roligt kan man säkert slänga ihop. Till slut bestämde jag mig att använda svamparna som hamburgarbröd (mest för att dom ser ut lite som det i formen). Jag marinerade dom i olivolja, vitlök, lite soja och massa kryddor först, och stekte dom. Sen som "hamburgarfyllning" hade jag lite olika grönsaker, räkor, avokado och vitlökssås. Jättegott blev det! Tips!!


Kittens

Det börjar se ut som att både min och Andreas instagram tagits över av någon crazy cat lady. Men vem kan motstå att fota dom här? Inte jag, så imorse fick kameran följa med. Det blev till och med en liten filmsnutt. Dör. Men ja, nu ska jag sluta tjata om kattungar. Lovar.
 
Världens gosigaste. Dessutom är jag kattvakt åt dom en vecka. Mys.

Sweet morning

Dagen började med promenad och megafrulle! Sen häng vid Sannas pool i solen. Ja solen, det är soligt idag, for ONCE! Jätteskönt!!!!


Thursday

Jobbet idag gick jättesnabbt! 7 1/2 timmars passet kändes typ som hälften så långt bara och sen efter jobbet kom Sanna och mötte mig och så skulle vi cykla hem och ha filmkväll. Fast det blev inte så, efter en traumatisk vurpa på cykeln så åkte Sanna till doktorn och jag är mest glad att hon lever♥. Men imorn blir det morgonprommis och frulle i vanlig ordning och eventuellt planerande av en liten resa. Lite mer hav och sol? Ja tack! Nej, jag får aldrig nog.
Lite bilder från en morgonpromenad på ön Aegina i Grekland. Så himla klart och fint vatten!

Back to reality

Att komma hem till regn och jobb är inge kul. Jag börjar ge upp tanken om att det kommer bli varmt överhuvudtaget den här sommaren. Tråkigt, men vad ska man göra. När man kommer hem till söta kattungar (våran granne har fått kattungar om jag inte har berättat det!!) och fina vänner så är det rätt okej att komma hem ändå. Har hängt med Sanna och Anna sen jag kom hem. Mysiga frukostar, promenader och picknickar. Bäst!

Annars jobbar jag mest en massa. Och planerar eventuell flytt, och resor som vanligt. Om nån har en trevlig (billig) lägenhet för två personer så säg till! :)

Alltså ser ni hur söta dom är?!?


Hemma!

Hej! Nu är jag hemm igen! Det är jättetråkigt att vara hemma, och det enda jag vill är att åka bort till havet igen, men vi har haft en jättemysig semester! Och lite skönt är det att få lite space igen. Det blir lite intensivt att umgås med familj och syskonen 24 timmar om dygnet. Inte tråkigt eller så, bara intensivt. Nu blir det jobb, jobb, jobb och spar ihop till nästa resa!! Här har ni ett litet smakprov på alla greklandbilder! Det kommer fler! Många fler!


Aegina Island

Hej! Grekland är underbart! Det finns få saker som gör mig så lycklig som sol och hav!! Speciellt hav! Känns som att jag spenderat mer tid i vattnet än uppe på land här! Har snorklat som en galning! Ön är jättevacker och jag skulle inte tacka nej till att stanna en extra vecka!!
Massa bilder kommer när jag är hemma igen!
Puss!

Hej! Bloggappen funkar igen! Så nu kanske det blir fler updates.... Kanske.. Idag har jag jobbat hela dagen. Nu på kvällen har jag ätit megagod varmrökt lax till middag på balkongen i värmen (äntligen!!) I övermorgon blir det Grekland och jag kom på idag att jag inte fixat ett nytt pass än.. Oops. Har alltså inget giltigt pass förutom ett provisoriskt pass som jag i panik fixade kvällen innan jag skulle åka till Mexiko, som jag sen aldrig behövde använda för att min vanliga pass inte hade gått ut än. Att det här nu händer igen är jag inte ens förvånad över! Så typiskt mig! Bara det att den här gången har mitt vanliga pass faktiskt gått ut... Ehm bravo Paula. Så imorgonbitti innan jobbet blir det att åka in till Arlanda för att prata med SAS och gränspolisen, eventuellt fixa ett nytt provisoriskt pass om det jag har nu inte gäller längre. Jaja det löser sig. Varför jag inte tagit tag i att fixa ett nytt pass under dom 2 1/2 månaderna jag vart hemma nu undrar jag också.. It slipped my mind i guess.. He he. Godnatt!


She's back!

Tjabba! Drack precis en stor kaffe! Eftersom jag inte dricker kaffe längre så tycker jag att det är extremt gott när jag väl gör det! Mmm!
Imorse träffade jag Sanna och gick på en skön morgonpromenad! She's back!! Hon kom hem igår från några veckor av roadtripping i Kalifornien! Ni kan ju gissa på en skala från ett till tio hur avundsjuk jag var! Men himla roligt att hon kommit hem! Vi satt i princip ihop innan hon åkte, så det har varit lite tomt utan henne!
Här är en bild jag lånade från Sannas facebook! Hur nice!?!

Sen har jag även hunnit med ärenden på stan idag, och nu ska jag snart cykla till jobbet! Bara 3 jobbdagar kvar innan jag åker till Grekland i en vecka! Det ska bli så himla skönt att komma bort! Jag behöver det känner jag!

Family Sunday in Flores

 Här är en video som Nicci laddade upp, från när vi alla var i Flores i Guatemala. Crazy Sunday. En osammanhängande alla-pratar-i-munnen-på-varandra förklaring om hur våran söndag varit. Dagen när gänget både var med i en barfight, och blev rånade. Detta är påväg hem från middagen, där en snubbe låtsades jobba på restaurangen, och sedan stack med pengarna när vi hade betalat notan. Till restaurangen hade han sagt att han var våran "tour guide", så därför kom han ut med våran mat, med notan osv, precis som om han jobbade där. Ja, vi var i chock och väldigt uppspelta som ni kanske märker.
 
ÅH vad jag saknar Flores och våran lilla Flores-familj när jag ser den här! Vet inte hur många gånger jag har tittat på den nu. Så himla rolig. Och ja, den är nog inte ett dugg rolig för resten av världen...men men, I guess you had to be there!

Upside down

 
Min värld har varit lite upp och ned på senaste. Det senaste dygnet har jag skitit i princip allt och bara gjort som jag känner för. Jag är så extremt less! Det enda jag vill ha nu är en resa långt härifrån! Helst till någonstans nära havet med finaste vännernas sällskap.
 

Dubai mix 2012

Bilder från Dubai i Februari, när jag var där en månad.
Rusty
Poolhäng
Adam & Theo
Kite Beach
The Walk, JBR
Birthday flowers
Födelsedagsbrunch på Jumeirah Beach Hotel.
Burj Al Arab
Beach day
The Dubai Fountain
Nasimi Beach, Atlantis, The Palm Jumeirah.
Mojito på Nasimi Beach.
Making caipirinhas på brazilian BBQ.
Adam & Pappa
Adam by the pool.
 

RSS 2.0