BELIZE

Caye Caulker i Belize var ett av dom absolut bästa stoppen på resan. Det var verkligen en av de vackraste ställena jag sett. När jag och Anna kom dit kunde vi inte riktigt fatta att vi två, lite spontant sådär, hade hamnat på en ö i karibien tillsammans. Jag tänkte inte stanna mer än några få dagar, men det slutade med att jag stannade 8 dagar, för det var så underbart.

I Belize pratar alla engelska, med en skön karibisk, som jag kallar det "rastafari-dialekt", istället för spanska, som i resten av centralamerika. På Caye Caulker är mottot "Go Slow" och stämningen på ön är super chill. Det är bara sandgator, inga bilar, bara golfbilar och cyklar. Husen är söta trähus målade i pastelliga färger. Människorna är härliga och avslappnade och pratar gärna med dig på gatan, och efter några dagar känns det som att du känner alla på ön.

På Caye Caulker badade vi och solade, åkte på en amazing snorkelutflykt, låg i hängmattan, hade roliga galna utekvällar på öns enda nattklubb, träffade sköna människor, åt himmelsk seafood, och vandrade runt och fotade en väldigt massa. Det var en så himla bra vecka, och efter det skildes jag och Anna åt. Hon stannade kvar i Belize och tog dykcert och sen åkte hon neråt, och in i Guatemala igen. Jag åkte, efter en vecka på Caye Caulker, upp till Tulum igen, för att möta upp kompisar som vi träffat i Flores i Guatemala, och för att jag var tvungen att börja röra mig åt det hållet, för att jag skulle åka hem snart.


Hostelet vi bodde på såg ut såhär och låg precis vid vattnet.


Underbara Caye Caulker. Dit ska jag definitivt tillbaka en vacker dag.

Kommentarer
Postat av: Andrea

Ser sjukt nice ut! Dit vill jag åka!

2012-06-13 @ 17:34:06
Postat av: Paula

Detvar det! Lets do it!

2012-06-13 @ 23:02:52
URL: http://paulasimons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0