San Christobal de las Casas

Hej! I tisdagskväll kom Anna till Merida. Det kändes jättekonstigt att prata svenska helt plötsligt! Efter lite om och men bestämde vi oss för att hoppa på nattbussen till San Christobal.

Efter ca 15 timmars bussresa med ett byte i Palenque så var vi framme! San Christobal är en mysig stad uppe i bergen, som känns ungefär som en blandning av att vara i en by i Alperna, i en mysig europeisk stad och i en indian/mayaby.

Det är iskallt på kvällarna och varmt på dagarna. Vi strosar runt bland caféerna och affärerna och spenderar lite mer pengar än vad vi gjort innan. Vi har ätit på en amazing vegetarisk restaurang som vi hittade här om dagen, jag har unnat mig nån kopp kaffe, som jag annars inte dricker (för det är lokalt kaffe som odlats här, riktigt gott!), druckit té på Salon de Thé, varit på Mayamarknad (med hur mycket fina smycken, kläder, väskor och sjalar som helst! Jag önskar att jag kunde frakta hem precis allt!), varit på matmarknad där vi köpte ingredienser och sedan lagade jättegod guacomole och massa annat mysigt! Idag var vi på ett ställe som hette Canyon del Sumidero som var jättevackert! Jag visar bilder sen! Här har ni en bild från en utsiktsplats man kan gå till, där vi var igår. Det är roligt att ha en reskompis!


Kommentarer
Postat av: Andrea

Haha jag såg inte att det var du på bilden förrän nu! Jag undrade vem den andra var och om det var annas kompis :P

2012-03-18 @ 01:24:49
Postat av: Paula

Hahah Va?? ofta? whyy? ser jag annorlunda ut?

2012-03-18 @ 18:57:06
URL: http://paulasimons.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0