Tulum Photo Diary 9/3-11/3

I Tulum är havet blåare än vad man nästan vågar drömma om. Tulum har en extremt vacker strand, Mayaruiner vid havet och Cenotes (grundvattenskällor i kalkstensberggrund, som är karakteristiskt för denna del av Mexiko) som man kan snorkla och dyka i. När jag kom dit i början av mars så trodde jag att jag hamnat i paradiset. Speciellt eftersom jag i början på samma vecka inte hade haft någon aning, eller ens planer på att åka dit. Men så fick jag ett facebook mail när jag var i Dubai av Anna, som löd: "Hola från mexico! när kommer du hit!?!?". Två dagar senare hade jag bokat. Och fyra dagar senare landade jag i Mexiko.

Första stoppet var Tulum. Där var jag i två dagar. Första dagen hängde jag på stranden, och tittade på mayaruinerna på eftermiddagen. Andra dagen så hyrde jag och en amerikansk tjej cyklar och cyklade till "Cenote Escondido" där vi badade, hoppade i vattnet från en klippa och matade fiskar.
Här får ni en bildbomb från dom två dagarna!




Kommentarer
Postat av: Maria

älskar alla lysande färger, så himla fina bilder!

2012-05-05 @ 20:23:59
URL: http://mariakallmans.blogg.se/
Postat av: Paula

Tack maria!! :)

2012-05-07 @ 20:11:58
URL: http://paulasimons.webblogg.se/
Postat av: ulrika

herregud.

2012-05-08 @ 09:32:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0