Caye Caulker

Hej! Jag har spenderat hela min morgon med att ligga i sängen, redigera bilder, och lyssna på bra musik. Väldigt bra rainy day underhållning! Just nu spöregnar det ute.. Men men. Jag jobbar ikväll men det kommer nog bli ett roligt jobbpass, för jag jobbar med Bella som jag inte träffat på jättelänge!!

Just nu håller jag på med bilderna från Caye Caulker. Det var lätt ett av dom bästa stoppen på resan! Vi hade det så himla bra där och allt var så vackert! Människorna och maten var underbara också! Loved it!

Nya jobbet

Hola! Kom nyss hem från en låång dag på nya jobbet! På Ica är det, för er som inte visste det redan. Satt och läste igenom en miljard papper igår, om info om företaget, hur dom jobbar osv. Idag var det tredje dagen, och idag var första dagen jag inte kände mig helt lost. Hag börjar komma in i det nu! Det känns bra! I sommar ska det jobbas och sparas pengar minsann!!!

Nu är jag helt slut. Funderar på att ringa Sanna och tvinga ut henne på en kvällspromenad med mig. Det blir nog mysigt :)

Guatemala!

Nu ligger det uppe lite Guatemala bilder på facebook! Fotade inte alls lika mycket i Guatemala som jag gjorde i Belize och Mexiko. Mest för att vi gjorde så mycket hela tiden, och var bland massa folk, så jag hann inte tänka på att fota riktigt.
Vi var ju en vecka på ön Flores i Guatemala, vilket var mycket längre än vad vi planerat att stanna. Men vi träffade så härliga människor, och bodde gratis, så det blev en vecka! Under veckan så gjorde vi utflykter till olika ställen, tittade på ruiner, kampade i jungeln, åkte och badade i El Remate, hikade i jungeln över långa hängbroar m.m. Jag såg bara en liten del av Guatemala, och jag vet att det finns så mycket mer att se! Men i'll be back someday!

Summer is here!!

Är helt död efter en lååång arbetsdag! Började klockan 6 imorse! Men solen skiner och det är jättevarmt ute så jag klagar inte!

Igår efter jobbet så bestämde vi oss spontant att gå på en picknick grej som Andrea var bjuden på i Ekonomikumparken. Jag, Sanna och Andrea köpte med oss lite snacks och mat och gick dit. Det var nån som Andy hade pluggat med på Berghs, och hans studentkompisar som satt och picknickade. Vi slog oss ner i solen, drack rosévin och satt och pratade. Jätte härligt! Efter ett tag bestämde vi oss för att gå till Riverside istället, för att möta upp Sara & Maria och gänget. Där var det kvällssol bra musik och fint sällskap! När vi blev för trötta så cyklade vi hem. Det var så himla fint när vi cyklade hem på kvällen, i värmen, med en fin solnedgång bakom oss. Sommaren är här och jag älskar det!!

Picknickdags!

Jag och Sanna påväg till Riverside.

Iphone/instagram nerds!!

Dreamer

Tumblr_m2w848ybzw1qg7zpzo1_500_largeBeach-boy-girl-photography-sun-favim.com-410675_largeTumblr_m4h1f80l9e1r79ctbo1_500_largeTumblr_m4ekxuthfl1rwq8p6o1_500_largeTumblr_ldjt7yqoyf1qemsjuo1_500_largeTumblr_lgscdxknbk1qe0hneo1_500_large564956_10150822870785911_505345910_10188239_919434238_n_large543625_465490846799712_311564718858993_2018814_71116793_n_large

Pic sources: 1,2,3,4,5,6,7,8

Morning Sun

Idag vaknade jag till jättefint väder!! Så jag var tvungen att gå ut och fota lite nu på morgonen. As mysigt! Nu ska jag sätta mig i solen ett tag och sen cykla in till stan för lite ärenden, och sen blir det jobb i eftermiddag! Allting blir så himla mycket lättare när solen skiner!

image descriptionimage description

Sommar

Hola! Jobbet idag gick bra! Alla var snälla och det känns som en skön ny start! Det blir nog bra det här! Och extra bra för min reskassa! I sommar ska jag jobba ihjäl mig och spara pengar! Fast självklart blir det ju sköna grillkvällar, brygghäng, picknickar, häng vid vattnet, vin på uteserveringar, roliga partynätter, ljusa kvällspromenader, spontana roadtrips, luncher i solen osv. också! Det känns som det börjar bli sommar nu och jag älskar det!!

Vin på vår baksida i solen. Shortsväder!!

Lunch i solen på en uteservering i Gamla Stan.

Gröna somriga träd utanför mitt fönster! Det har blivit sommar på ungefär en sekund! Det regnade en massa, sen kom solen fram och helt plötsligt är allt grönt och blommar jättefint! I love it!!!

Morning

Nytt jobb idag! Det blir spännande! Sen fyller mamma år idag så vi har grattat henne nu på morgonen också med frukost på sängen. Hon blev glad! :)

image description
Hej hej så här ser jag ut idag.

Have a nice day!

April/May through my phone

Nu var det en hel månad sen jag kom hem från Centralamerika! Det har gått så himla snabbt, men det har för det mesta vart en fin månad.
Lite såhär har den senaste månaden sett ut genom mobilen.

Jag och Maria, på väg till Saras födelsedagsmiddag, 6 dagar efter jag kommit hem.

Valborg! Jag och sis på väg mot festligheterna.

Mysig weekend i Stockholm. Så här fint blommade träden i Kungsträdgården!

Sushi i solen på Michelles balkong.

Stockholm på Sannas födelsedag!

Mysig frukost hos Susanna.

Fika ute i solen på kusin Claras födelsedag. Alice, Filip och Andy.

En fin morgon på jobbet.

Bakishäng nere vid vattnet i söndags. Både jag och Susanna somnade på bryggan i solen. Så himla skönt!

Picknick på lyssnarängen i solen igår.

Kvällspromenad med Sanna och Andrea.

Idag i stadsparken. På typ en vecka har allt blivit grönt och börjat blomma jättefint! Hej sommar!

Mötte upp fina Michelle för häng i solen på stan idag. skönt väder!

Saturday!

Gårdagen blev så himla bra! Jag jobbade på förmiddagen, men det var ett jätteskönt lungt jobbpass, och jag jobbade med Josefin som jag inte träffat på evigheter, så det var kul!

På kvällen började jag med vin i solen på vår baksida. Sen åkte jag till Sanna och så började vi röra oss mot stan. Där mötte vi upp Sara, så gick vi alla hem till Helena där det var förfest på gång! Vi stannade där väldigt länge, men till slut gick vi till Edenbergs där det var sjukt bra musik!! Vi stod där och dansade ett bra tag (DJn älskade oss, för vi var dom enda som dansade och lyfte upp stämningen!), och sen gick vi till Agave där det var skön reggaemusik och det helt plötsligt kändes som att man inte var i Sverige längre! Där fortsatte vi dansa, enda tills stängning och då blev det nattmat och sen taxi hem. Sjukt rolig kväll! Nästan så att man börjar få hopp om Uppsalas uteliv igen! Man måste bara gå till rätt ställen och hänga med ett gäng sköna människor!!

Här är gårdagens låt!

Friday

Nu har jag minsann vart duktig! Ett helt Mexiko album ligger uppe på facebook nu! Album nummer ett från resan alltså.. Jag har en känsla av att det kommer att bli ungefär 4-5 album.. Det är inte lite bilder!!
Hur som helst, ni som har mig på facebook kan check it out! Ni andra får lite fler bilder här snart!!

Ikväll har jag och Andrea varit hos Susanna och ätit middag. Det börjar bli standard att vi tre ses och äter tillsammans, haha. Mysigt! Ikväll åt vi lax, med en god matig sallad med bl.a. avokado, halloumi, vattenmelon, sparris, valnötter och annat gott i. Värt!

Imorgon jobbar jag frukost, men på kvällen blir det nog lite party! Det ska firas att Sanna har fyllt år!
Men nu måste jag sova, för jag ska upp klockan 5.00 imorgon!

Här är 2 bilder från San Christóbal!

Mysdag

Instagrambilderna fortsätter. Haha, nej men eftersom jag har en syster som är världens instagramnörd så har jag ju helt plötsligt alltid lite bilder att lägga upp från mina dagar. Det kan ju vara trevligt lixom..?

Idag har vi varit i Bromma och firat min kusin Clara som fyller 14!! Det blev catch up med kusinerna, som varken jag eller Andrea träffat på ett tag (Andrea har inte träffat dom sen förra sommaren). Sen åt vi god räksallad och till slut blev det tårta ute i solen! Gud vilket härligt väder det var idag!!

Nu på kvällen har jag, Sanna och Andrea gjort jättegod paj och grillat majskolvar, och sen mötte vi upp Anna för en kvällspromenad! Så himla ljust ute på kvällarna nu!! Mys!

Mys ute i solen på mina kusiners bakgård.

image description

Pajen (som jag stod för) och Susanna som grillar majs!

Solnedgång vid klockan tio på kvällen!

Climbing trees and chasing dreams.

Snodda från Andreas och Sannas instagram. Den ena är jag och Anna i stockholm, bakifrån, och den andra är igårkväll på min och Andreas kvällspromenad när jag bestämde att vi skulle klättra i träd, i regnet. Det var jättemysigt!

Mérida! 12/3-13/3

Mitt fjärde stopp i Mexiko, efter Izamal, var Mérida. Mérida är Yucatánhalvöns huvudstad. När jag kom fram till Mérida kommer jag ihåg att det inte alls var som jag tänkt mig. Jag hade hört att det var "the big city" och föreställde mig en storstad med skyskrapor och sånt som man tänker om en storstad. Jag går av bussen och möts av extremt varmt väder, mycket trafik, och folk överallt (såklart). Inga skyskrapor dock, utan mest låga hus och ganska smutsiga krångliga gator.

Jag checkade in på ett hostel och försökte återigen få tag i Anna. Som jag äntligen fick! Hon befann sig i en stad som hette Tizimín hemma hos en mexikansk familj, men lovade att komma till Mérida och möta upp mig dagen efter.

I Mérida vandrade jag runt lite och såg en liten del av staden. Jag var vid main square, inne på en konstutställning, inne i en butik där dom sålde massvis med Mayasaker (ångrar att jag inte kom med tom ryggsäck och kunde köpa hem ungefär alla väskor och vackra tyger!). Sen båda kvällarna jag var där så gick jag på gratis salsakurs! Det var jätteroligt, och läraren var jättesnäll och duktig! Jag sov bara i Mérida en kväll för andra kvällen kom Anna intrampandes på hostelet och sa att vi skulle ta oss ner till San Christobal (som låg mer än 9 timmars bussfärd ner i landet). Efter lite velande bestämde vi att det var en bra idé och så hoppade på nattbussen ner till Palenque, som tog 9 timmar, där vi bytte till en till buss som tog ca 6 timmar fram till San Christobal.

Hur som helst så såg det ut lite såhär i Mérida!

Gamla stan

2 bilder från idag! Vi åt lunch i gamla stan i solen, promenerade runt på söder och tog en fika på stureplan innan vi tog tåget hem igen. Ny ska jag och Andy till Susanna för vin och myskväll! Puss

Morning

Som sagt, ny dag idag! En rolig dag till och med! Idag ska vi åka till Stockholm och fira Sanna över dagen. Grattis på födelsedagen min finaste Susanna! ♥ Vi tänkte äta någon god lunch och strosa runt lite, och ha en allmänt bra dag i huvudstaden! Det blir kul!

Jag sitter och dricker mitt morgon te. Har precis ätit 2 kokta ägg till frukost, mums! Nu ska jag göra mig i ordning!

A month ago...

Ikväll känns allt lite hopplöst. Nu ska jag sova och drömma om att jag var på någon annan plats. Imorgon är en ny dag!
För en månad sedan var vi på Isla Mujeres, njöt av solen, havet, goda drinkar och sällskap av världens härligaste gäng.
I miss it!
♥♥

Izamal 11/3-12/3

Efter Valladolid så skulle jag som sagt åka och möta upp Anna i Izamal. Jag satt och väntade på bussen i Valladolid jätte länge, och pratade med ett gammalt brittiskt par som också skulle dit. Dom var jättesnälla och berättade om deras barn som bodde runt om i världen, och om deras resor som dom hade gjort tillsammans.

När våran buss till Izamal aldrig kom så började vi försöka kommunicera på spansk-engelska med personalen på busstationen, som sa att bussen hade gått. Men det hade den inte för vi hade suttit och väntat och tittat på varenda buss som gått i en hel timme. Efter lite högljutt tjafs, på rostig spanska (från den engelska damen) och försök att förstå varandra, så fick vi äntligen hoppa på en annan buss för samma biljett, där vi skulle hoppa av på ett ställe som hette Kantunil, som vi inte hade någon aning om vart det låg. Men vi hoppade på bussen och försökte fråga mexikanarna bredvid oss vart vi var varje gång bussen stannade.

Till slut går vi av i Kantunil, som verkade som en pytteliten mexikansk by, och där står det en taxi chaufför som frågar oss direkt om vi ska till Izamal! Den enda taxibilen som var där! Det var nästan som om han väntade på just oss!

Så efter en lång taxifärd för ungefär 20 kronor är vi äntligen framme i Izamal. Då slår det mig. Hur ska jag få tag på Anna? Jag vandrar runt i stan, trött i ryggen från en tung ryggsäck, och trött i huvudet efter en lång krånglig dag, och försöker hitta nått billigt hostel. Efter ungefär 2 timmars runtvirrande i den lilla byn så hittar jag ett billigare hostel med väldigt svag internet connection. Då hade Anna fortfarande inte hört av sig, och jag var så himla less. Så jag köpte chips till middag, satte mig i sängen och tittade på dålig TV resten av kvällen. Så bestämde jag mig för att om jag inte hört från Anna så åker jag till Merida (närmaste stora stad) dagen efter och försöker få tag på henne där.

När jag vaknade på morgonen var jag på bättre humör och gick ut och såg lite av den söta lilla byn. Izamal kallas The Yellow Town, för väggarna är målade gula i hela staden. Det är en stor gul kyrka i mitten, och ett main square med en marknad. Väldigt mysig liten by faktiskt, som kändes väldigt typiskt mexikansk. Jag blev ganska uttittad kan jag säga. En lång blond tjej med en megaryggsäk som virrar runt fram och tillbaka i byn. När jag fortfarande inte fick tag i Anna så köpte jag mig en apelsin till frukost från marknaden och tog bussen till Merida.
Men här har ni lite Izamal bilder!

Godmorgon

Fredag idag! Trots att jag inte har haft en lång slitsam jobbvecka så är jag pepp att det är fredag! Jag ska hänga med Maria på stan nu på dagen, och sen ikväll blir det inflyttningsfest/födelsedagsfest hos Sara och Patrik! Det ska bli roligt! Jag behöver lite fest och glada människor runt omkring mig efter den här veckan känner jag.

Ha en bra fredag hörrni!

Jag pch Marre ♥

Foto: Lånat av Maria.

Puss♥

Dinner

Jag åt så himla god middag idag. Tyckte från början att jag inte hade någonting hemma, men så börjar man rota i kylen och frysen och så helt plötsligt har man världens godaste middag! Stekte ihop lite lax, zucchini, spenat, gröna bönor, lök, purjolök, soltorkade tomater och en färsk tomat. Sen hade jag i en klick philadelphia och lite vatten också så blev det som en krämig sås till. Plus färsk timjan, basilika, citronpeppar och havssalt. SJUKT gott!! Tips tips!

Valladolid 10/3-11/3

Här kommer lite mer Mexiko bilder. Redigerandet går sakta men säkert frammåt. Tulum bilderna har ni här.

Efter Tulum så skulle jag åka och möta upp Anna i Izamal. Men för att komma till Izamal var man tvungen att byta buss i Valladolid. Valladolid ligger mer på mitten av Yucatanhalvön (som är en halvö i östra Mexico som har Karibiska havet på ena sidan, och Mexikanska golfen på andra.)

När jag kom till Valladolid sent på kvällen den 10e Mars så gick det inga bussar till Izamal förrän dagen efter. Så jag hittade mig ett trevligt litet hostel som jag sov på en natt. Jag såg inte mycket av Valladolid alls, eftersom jag åkte därifrån dagen efter vid klockan tolv ungefär, men såhär såg lite av det som jag såg av staden ut.

Wednesday

Hej!! Jag hade en fin helg i Stockholm! Tog några få bilder med mobilen, som jag dock inte är så säker på om jag kan få in på datorn (ny mobil+otekniska Paula=??).. En rolig utekväll, mysiga promenader i Gamla Stan och på Djurgården, häng i Humlegården i solen och lite sånt bestod min helg av i allafall. Bra helg!
Igår blev det lunch i solen med Andrea och Sanna som kom förbi en sväng. Sen på kvällen hängde jag hemma hos Anna som bakade bröd. Vi tittade på hennes Centralamerika bilder, pratade och åt av det goda brödet när det var klart. Bröd med aprikoser och valnötter i - ASgott!
Idag var jag och Andrea bjudna till mormor på fika på förmiddagen. Vi satt mest och pratade om livet och drack te och åt bullar. Mys!
Är lite osugen på bloggningen just nu som ni kanske märker... Men det kommer.

Helg!

Hola! Nu åker jag till Stockholm över helgen! Hörs på måndag :)

Tulum Photo Diary 9/3-11/3

I Tulum är havet blåare än vad man nästan vågar drömma om. Tulum har en extremt vacker strand, Mayaruiner vid havet och Cenotes (grundvattenskällor i kalkstensberggrund, som är karakteristiskt för denna del av Mexiko) som man kan snorkla och dyka i. När jag kom dit i början av mars så trodde jag att jag hamnat i paradiset. Speciellt eftersom jag i början på samma vecka inte hade haft någon aning, eller ens planer på att åka dit. Men så fick jag ett facebook mail när jag var i Dubai av Anna, som löd: "Hola från mexico! när kommer du hit!?!?". Två dagar senare hade jag bokat. Och fyra dagar senare landade jag i Mexiko.

Första stoppet var Tulum. Där var jag i två dagar. Första dagen hängde jag på stranden, och tittade på mayaruinerna på eftermiddagen. Andra dagen så hyrde jag och en amerikansk tjej cyklar och cyklade till "Cenote Escondido" där vi badade, hoppade i vattnet från en klippa och matade fiskar.
Här får ni en bildbomb från dom två dagarna!

En Valborgspicknick

På Valborg började vi med en stor champagnefrukost/picknick på en gräsplätt i Fålhagen. Solen sken, det var varmt, vi satt i t-shirt, åt av en fin uppdukad frukostbuffé, drack bubbel, trängdes på filtar, lyssnade på musik, skrattade och babblade. Jättebra morgon var det, och alla var på pepp och glada!

Maria hade nya kameran i högsta hugg! :)

Jag drack en Corona som påminde mig om Tulum jättemycket. Men i det fina vädret, och med alla fina runt omkring mig så kunde jag ju omöjligt längta därifrån.

Sen skulle vi gå till Ekonomikumparken.

Vi promenerade dit i solen.. och slog oss ner på en gräsplätt där med. Men dom bilderna kommer sen!

Free

I en vecka ungefär har jag och Andrea (mest jag) gått och nynnat (läs:skrålat) på den här låten. Det är Haley Reinharts nya låt, och den är GRYM! Texten är så himla bra, och ja, hon levererar med resten också, som vanligt! Check it out! Och lyssna på texten!

Update

Hej! Valborg bilder kommer, måste bara redigera klart dom först. Känner mig som en dålig bloggare! Har så mycket bilder att lägga upp men jag är så seg. Har så mycket annat att tänka på!
Jag har precis vart ute och gått med Anna! Nu är vi båda hemma igen och det känns så KONSTIGT! När hon var kvar kändes det typ som att en del av mig var kvar, men nu är vi båda tillbaka.. Sist vi sågs stod hon och vinkade av mig från bryggan när jag åkte iväg på en guppig båt i det turkosa karibiska havet! Det känns typ som igår! Men det var jätte jättemysigt att ses igen! Vi förstår varandra lixom, och kan prata om Centralamerika hur mycket som helst utan att någon tröttnar!
I helgen blir de nog en weekend i Stockholm! Kommer inte sitta vid datorn mycket då så jag ska försöka få upp lite bilder och sånt innan det! Nu ska jagträffa Sanna och Anna och dricka te och titta på film!
Puss!

Dreams

Jag känner att min hjärna nästan går sönder av alla drömmar jag har och av alla saker jag vill göra. Just nu vill jag ungefär åka på 10 resor samtidigt, plugga i 3 olika länder, jobba med ungefär hur många grejer som helst! - Samtidigt!

Hmmm.. Confused! Hur ska jag ha tid och pengar för allting?

Sara 21 år!

I lördags firade vi som sagt Sara som fyllde 21! Vi möttes upp utanför Villa Romana allihopa, där Sara hade bokat bord. Jag tog inte så många bilder för min kamera höll på att ladda ur, men några snabba hann jag med!

Linnéa och Sara var glada.

Vi var elva stycken, och fick ett fint långbord på restaurangen. Där beställde vi in vin och god mat.

Jag åt "Stufato Di Villa Romana" som var en fisk och skaldjursgryta med bl.a. blåmusslor, lax och vitt vin i och basilikaaioli till. Det var sjukt gott!

Fina Desirée

Maria som köpte min gamla systemkamera samma dag, hade också kameran i högsta hugg. Tydligen var det nått roligt hon tagit kort på.

Maria!

Oskar.

Patrik

Sen gick dom flesta hem, men jag, Sara, Patrik, Oskar och Pontus gick till Magnussons där vi satt och pratade ett tag. Sen var alla för trötta, så då var det dags att åka hem. Himla mysig kväll, och jag tror Sara var nöjd!

Bra helg!

Hej! Är så sjukt seg idag, men glad för det har varit en så himla bra helg och jag har hunnit träffa nästan alla mina favoritpersoner! I lördags fyllde ju Sara år, och vi gick ut och åt ett gäng på kvällen för att fira! Det var jättemysigt! I söndags landade ju Andrea i Sverige, och helt plötsligt blev livet mycket lättare. En syster kan göra så sjukt mycket. Ett sånt fint stöd på nått sätt. Det är så himla mysigt att familjen är samlad! Jag njuter varje sekund!

Sen igår så var det ju Valborg! Det var champagnefrukost/picknick, det var parkhäng, det var fint umgänge, det var bra väder och till och med kvällen blev jättebra (som den inte alltid blir på Valborg i Uppsala, eftersom man börjar på morgonen och håller igång hela dagen!). Jag ska sätta mig och redigera lite bilder, men sålänge så lånar jag två från Maria (som har börjat blogga och tar fina bilder!!) från gårdagen.

Påväg från ekonomikumparken.

Bästis och jag.

Jag har så fina människor i mitt liv! ♥♥