My day

Min dag har mest bestått av dans. Idag satte vi stepping-introt till vårat långa nummer, och övade resten av koreografierna också. Jag gillar inte locking (det är lätt den fulaste dansstilen inom street), och jag skulle verkligen mycket hellre vara med på housen (alla i gruppen är inte med i alla delar av nummret), men idag, för första gången, så kändes lockingen faktiskt bra! Jag har struggled ganska mycket med den koreografin eftersom jag aldrig dansat locking innan, och har verkligen ingen "locking-känsla". Innan streetschool, eller "Crew 018"(namnet som btw ska bytas!) så har jag ju typ bara dansat street/hiphop, och till och med en termin av crumping. Och i alla dom stilarna ska man oftast "tänka neråt" om ni förstår vad jag menar. Böjda knän, och se lite allmänt "gangstah" ut. Medans i locking är det tvärt om. Man ska vara glad och "tänka uppåt" i de flesta rörelserna. Haha svårt och förklara för icke-dansare, men hur som helst så förstår ni att det blir en svår övergång. Men idag satte jag det rätt bra faktiskt :)


Bilden är från när vi var på väg till dansfestivalen i somras för att uppträda! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0