Your skin reflects how good you look on the inside

 - Well, if thats true my insides must be rotten..!

Jag har bestämt mig nu for real! Jag Orkar verkligen inte ha dålig hy längre. Jag tar hand om min hy. Jag använder bra produkter för acne hy. Jag använder mineral smink, som många med hudproblem säger har förbättrat deras hy. Ändå blir det inte bättre. Så jag behöver en Change nu. In how i eat and how i live. För det är bara det som är kvar, som kan cause dålig hy. Stress och dålig kost typ. Så jag har suttit hela kvällen och googlat på grejer som är bra respektive dåligt att äta för hyn. Så nu har jag skrivit upp en massa grejer på ett papper, som jag ska försöka tänka på att äta mer, och även saker som jag ska äta mindre av. And the sugar, and fatso food is gone! Jag har upplevt att det kan vara svårt att sluta med sötsaker osv. när man vill gå ner i vikt.. För ibland när man är sugen på nått sånt så typ tänker man "skit samma om jag blir tjock, jag kan träna bort det" osv.. man hittar excuses helt enkelt. Men när det kommer till hyn så finns det inga excuses! Äter man för mycket dåligt så får man dålig hy.. (Inte alla då, det finns dom som är lucky).. Men precis som rubriken säger, ens hy reflekterar hur ens insida ser ut. Äter man massa skit mat hela tiden så lär ju insidan ta skit, och det syns då på ens hy. Som sagt, min hy har blivit sämre, så jag kan bara tänka mig hur jag ser ut inuti! Så jag ska sluta med allt skit, så att jag kan känna att min kropp är "ren" från alla skit fetter och socker och allt vad det är. Jag tror både jag, mina insides och min hy kommer att må bättre av det! Och som jag upplevt förut: det är inte alls lika svårt att sluta med sånt skit om det har med ens hy att göra. För kollar man sig i spegeln innan man äter så dör typ matlusten, iaf suget efter "dålig mat".. så är det för mig iaf. Ser jag att min hy looks like shit så typ tänker jag på det när jag stoppar in varenda tugga i munnen.. Det fastnar i huvudet som typ inget annat!

Oj vilket långt och babbligt inlägg det blev.. Men ibland behöver jag bara skriva av mig, och jag antar att det är därför jag har min blogg. Believe it or not, men jag har den verkligen inte för läsarnas skull! Jag kunde inte bry mig mindre om statistiken, alltså hur många unika besökare jag har varje dag osv. Som varenda bloggare verkar sträva efter att öka så mycket som möjligt nu för tiden.. Visst, jag tycker det är jätte kul att vissa verkar läsa den varje dag, och uppskatta (?) mina inlägg.. Men jag kan inte säga att jag förstår varför riktigt.. Hur som helst så gör jag det för min egen skull. Att lägga upp bilder som jag tycker är coola inspirerar mig (som jag skrev om för ett tag sen). Att lägga upp bilder på mig, och mina kompisar blir som en liten "bilddagbok" som jag sedan kan kolla tillbaka på. Och att gå tillbaka i arkivet och läsa gammla inlägg always brings back memories, om vad jag har gjort osv.. Jag gillar att blogga helt enkelt, för min egen skull.
Men , don't get me wrong, som jag sa: Det är verkligen kul att se att folk verkar uppskatta min lilla skitblogg ibland! :) Så stanna gärna kvar! För bara att veta att man underhåller någon (när dom sitter och tråkar vid datorn och läser bloggar) är ju alltid kul. Sen hur många jag underhåller bryr jag mig inte om!

Haha nu ska jag sluta med mitt babbliga inlägg och hoppa i säng!
Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0