doggie

Jag fick nyss typ små röda bitmärken över hela mina händer! Haha.. men i guess att jag får skylla mig själv när jag attakerar min hund och tvingar honom att leka med mig. xD. Han bet mig ju självklart inte för att han var arg utan för att vi lekte. Han är så söt när han typ "lek-bits" och så fort man stannar upp, typ som att man inte vill leka längre så släpper han taget och tittar bort, typ som om han skäms :P. Jag älskar rasen på min hund, och även fast han kan vara ganska knäpp ibland så är det en väldigt lättsam ras. Och vet ni! Hund allergiker är inte allergiska mot min hund, för rasen har en speciell päls! Rasen heter Coton de Tulear (jag vet, flummigt namn). Den heter det för att "pälsen känns som bommul" (coton=bommul på franska) och rasen härstammar från en hamnstad på Madagaskar som helter Tuléar.


Tyvär så har jag inga puppy pictures på min vovve, men när han var liten så såg han ut såhär!! Fast helvit då! Han var så liten att man kunde hålla honom i ena handen och när vi var ute och gick med han så frågade folk om det var en riktig hund. Haha. "Nej det är en råtta" haha vad annars ? Anyway, i love my dog, och i don't know, fick bara lust att skriva lite om honom. Han heter Ludde för er som undrar, vilket kan vara typ världens mest mobbade hundnamn, men när jag var typ 8år tycke jag att det var ett PERFEKT namn! Mamma ville att han skulle heta gucci, haha.. Så jag är nog glad att det blev Ludde och inte gucci!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0