Haiti


Efter jordbävningen i Haiti i tisdags så har miljoner liv förstörts! En katastrof som "Om uppskattningarna stämmer är jordbävningen en av de största katastroferna i modern tid efter Tsunamin".
Skolor begravda. Sjukhus förstörda. Polisstationer ur funktion. Inget vatten. Ingen el.
Sjukdomar sprids. Människor ligger levande begravda. Mer än 2,5 miljoner människor drabbade och över 100 000 döda.
Du kan hjälpa de drabbade. Sms:a AKUT till 72900 och skänk 50 kronor (som debiteras på din telefonräkning) för att hjälpa Röda Korsets arbete. Den lilla summan från dig räddar liv i Haiti!

Det är så hemskt jag vet inte ens vad jag ska säga! Jag skickade ett sms för att hjälpa de drabbade. GÖR DET DU MED! Vad är en 50-lapp för dig? En hamburgare på stan? Ett baslinne från H&M? En veckas konsumtion av tuggumi eller godis? Vad vet jag men inte är det mycket i allafall, för dig. Medans det i Haiti kan rädda någons liv!
When you feel helpless, you can always do something!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0