Inspo och kvällsbabbel.



Jag och Andrea hade en intressant konversation när vi promenerade runt i Paddington denna kväll. Vi båda är väldigt kreativa. Dvs. vi uttrycker oss gärna kreativt, i alla former nästan. Vi fotar, vi ritar, vi sjunger, vi dansar osv. och det vi gick och pratade om var varför man inte gör någonting av det. Att vi kanske tar våran medfödda kreativitet för givet. Både jag och hon får ofta en massa kreativa idéer som poppar upp i huvudet, men ignorerar kanske hälften av dom. Om inte mer. Då man kanske egentligen bara borde göra någonting av det. Nu tänker jag inte dra nått exempel och babbla på om vad jag vill göra av alla mina konstiga idéer, men min poäng är att man på något sätt borde bli duktigare på att använda sånt som man faktiskt är duktig på. Lixom kreativitet i sig är ingenting som alla har, vissa kan inte vara kreativa...
Nej nu känns det som det här mest blir rörigt, men det jag vill komma fram till är att jag vill bli duktigare på att satsa på sånt som jag brinner för och är duktig på. Och det tycker jag alla borde göra. Tänk efter vad du har för styrkor och svagheter, och satsa på dina styrkor! Do it!

Sources: Ph1 SRC783, Ph2 Fashiontoast, Ph3 Oraclefox?, Ph4 unknown, Ph5 unknown, Ph6 unknown, Ph7unknown.


Kommentarer
Postat av: Michelleeeen

<3

2011-04-05 @ 16:44:05
URL: http://michellejeng.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0